#RZECZoBIZNESIE: Marcin Czerniewski: Prologis stawia na 3D przy projektowaniu magazynów

Za ścianami magazynów, które widzimy z autostrady dzieją się różne rzeczy. Nie odbywa się tam tylko składowanie - mówi Marcin Czerniewski, project manager Prologis w Polsce, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 27.06.2019 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Marcin Czerniewski: Prologis stawia na 3D przy projektowaniu magazynów

Foto: tv.rp.pl

Prologis jest wiodącym deweloperem powierzchni magazynowych w Polsce. - Obecnie posiadamy blisko 2 mln mkw. Posiadamy 19 parków logistycznych rozmieszczonych w całym kraju - mówił Czerniewski.

- Skupiamy się na rozwoju i nasyceniu istniejących rynków. Planujemy kolejne inwestycje na Górnym Śląsku. Startujemy z nowymi projektami pod Warszawą i w Łodzi – dodał.

Gość podkreślił, że za ścianami magazynów, które widzimy z autostrady dzieją się różne rzeczy. - Nie odbywa się tam tylko składowanie – stwierdził.

- Każdy z naszych 150 klientów to inna historia i biznes. Mamy centra usługowe, produkcyjne, szkoleniowe no i magazynowe – dodał.

Prologis w projektowaniu magazynów wykorzystuje technologię BIM (Building Information Modeling). W ciągu najbliższych lat będzie to najpopularniejsza technologia.

- Kilkanaście lat temu nikt nie wierzył, że zrezygnujemy z desek kreślarskich i ołówka, a przejdziemy na technologię CAD. Teraz wchodzimy w technologię BIM. Zrealizowaliśmy ostatnio 2 obiekty w tej technologii - tłumaczył Czerniewski.

- Odchodzimy od projektowania w 2D. Nie wszyscy nasi klienci potrafią dobrze czytać takie rysunki. Przechodzimy w technologię 3D i każdy z naszych klientów, przed podpisaniem umowy najmu, może udać się w wirtualną podróż po obiekcie. Może przejść się po magazynie, a dyrektor zobaczyć swój przyszły gabinet – dodał. W każdy element modelu możemy kliknąć. Klikając np. na drzwi można zobaczyć jakie one konkretnie są, jaki mają kolor, klamkę czy gwarancję.

- Dzięki BIM możemy sprawdzić, czy to co chce umieścić klient w magazynie będzie pasować – mówił gość.

Gość wyjaśnił, że wybierając działkę chcą, żeby znajdowała się jak najbliżej komunikacji miejskiej. Wtedy pracownicy najemców mogą łatwo dotrzeć do obiektu.

- Na działce chcemy zlokalizować budynki tak, żeby były jak najbardziej ekonomiczne i ekologiczne. Np. budujemy biurowce od strony północnej, żeby oszczędzić koszty na prądzie w przypadku klimatyzacji – tłumaczył.

- Chcemy mieć zieleń nie tylko w logo, ale żeby parki były zielone. Tylko w maju zasadziliśmy 1000 drzew. W ramach „Dnia Ziemi" postawiliśmy w każdym parku domki dla owadów. Chcemy, żeby naszym pracownikom było przyjemnie tam pracować – dodał.

Czerniewski przypomniał, że jeszcze kilka lat temu ekologia była tylko sloganem na rynku. - Teraz to się zmieniło, jesteśmy w trakcie rewolucji ekologicznej. Z każdego źródła docierają do nas informacje, że z naszą planetą coś jest nie tak. Wiemy co się dzieje, jak w tym uczestniczyć i nasi klienci też to wiedzą – mówił.

Nieruchomości
Klienci wracają na rynek mieszkań. Ale nie spieszą się z zakupami
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Nieruchomości
Nowe mieszkania PHN w centrum Warszawy. „Rewitalizacja i rozbudowa”
Nieruchomości
PKB Inwest Budowa sprzedaje dwa parki handlowe
Nieruchomości
Maciej Wójcik za sterami Mercator Estates
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Nieruchomości
Czy to fala powrotów do miast
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego