„W 2014 roku przemysł muzyczny osiągnął najniższy punkt w historii – globalne przychody z nagrań muzycznych wynosiły wówczas zaledwie 13 miliardów dolarów. Roczny wkład Spotify sięgał w tamtym czasie jedynie miliarda dolarów, a liczba subskrybentów Premium wynosiła około 15 milionów. W 2024 roku tylko Spotify wypłaciło rekordowe 10 miliardów dolarów, co daje łączną sumę blisko 60 miliardów dolarów od momentu powstania firmy" – podkreśla David Kaefer, wiceprezes Spotify.
Spotify z reklamami i bez
Spotify pobiło własny rekord – w 2023 roku firma wypłaciła branży muzycznej 9 miliardów dolarów, co było wówczas najwyższą w historii kwotą przekazaną przez pojedynczego dostawcę usług streamingowych.
„Obecnie ponad 500 milionów ludzi na świecie płaci za subskrypcje serwisów streamingowych. Osiągnięcie miliarda płacących słuchaczy to realistyczny cel, który powinniśmy sobie wspólnie wyznaczyć” – zaznacza Kaefer.
Czytaj więcej
Daniel Ek, twórca Spotify, od kilku lat rozwija nową firmę w branży zupełnie innej niż rozrywka. Jego startup pochwalił się właśnie imponującymi wynikami zainteresowania na całym świecie.
Zdaniem Kaefera realizowana z ciągłym wzrostem strategia Spotify opiera się na kilku kluczowych czynnikach. Priorytetem jest utrzymanie użytkowników poprzez zaawansowaną personalizację treści, starannie dobrane playlisty oraz innowacyjne funkcje, takie jak AI DJ, Daylist i Wrapped.