Narodowy Instytut Fryderyka Chopina i sensacyjny polski Bach Ewy Pobłockiej

Żadna płyta z bogatego katalogu NIFC nie ma Fryderyka, za to wiele jest dobrze znanych i cenionych za granicą.

Publikacja: 24.06.2024 04:30

Ewa Pobłocka, jej „Das wohltemperierte Klavier” Bacha to rewelacja

Ewa Pobłocka, jej „Das wohltemperierte Klavier” Bacha to rewelacja

Foto: NIFC/mat.pras.

Od kilkunastu lat Narodowy Instytut Fryderyka Chopina prowadzi działalność fonograficzną, wydał ponad 150 tytułów. Na płytowy rynek wchodził bez szumnych zapowiedzi, za to bardzo szybko oferta NIFC zwróciła na siebie uwagę nie tylko w kraju. A teraz coraz więcej płyt – niezmiennie od początku wydawanych w tej samej szacie graficznej, choć poszczególne serie mają własną kolorystykę – przyjmowanych jest za granicą z ogromnym zainteresowaniem.

Najnowszym przykładem są dwie oddzielne, a stanowiące całość, płyty Ewy Pobłockiej. Wybitna polska pianistka zarejestrowała na nich dwa cykle „Das wohltemperierte Klavier” Jana Sebastiana Bacha. Interpretacja tego zbioru 48 preludiów i fug napisanych w 24 tonacjach to jedno z największych wyzwań pianistycznych, odważają się je podjąć tylko najznakomitsi artyści. W utworach, które Bach skomponował jako rodzaj ćwiczeń, zawarł tyle polifonicznych sekretów i wspaniałych harmonii, że nikt nie jest mu w stanie dorównać. Były również wzorem i inspiracją dla Chopina.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Muzyka klasyczna
Elīna Garanča zaśpiewa na Festiwalu Eufonie. To kobieta o wielu wcieleniach
Muzyka klasyczna
Koryfeusze Muzyki Polskiej: Jakub Józef Orliński i atrakcyjne kobiety
Muzyka klasyczna
XI Międzynarodowy Festiwal Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie
Muzyka klasyczna
Janusz Olejniczak: Trudno dogonić swoje marzenia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Muzyka klasyczna
Janusz Olejniczak nie żyje. Był Chopinem… i Paderewskim