Aktualizacja: 19.05.2015 13:29 Publikacja: 19.05.2015 13:29
Foto: Bloomberg
Cały polski rynek opłat pobieranych przez organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, ZPAV (Związek Producentów Audio Video), STOART (Związek Artystów Wykonawców) i SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych) był wart ponad 100 mln zł.
Jego wartość mogłaby się podwoić, gdyby tantiemy należne artystom i wykonawcom oraz producentom płaciły wszystkie zobowiązane do tego punkty. Obecnie płaci je ok. 28 tys. punktów (sklepów, restauracji, zakładów usługowych itd.). – Zainkasowane przez nas 28 mln to ok. 65 proc. całkowitej kwoty do ściągnięcia z tytułu opłat na rzecz producentów muzyki. Gdyby płaciły je wszystkie punkty, pula sięgałaby 50 mln zł. Drugie tyle powinno wędrować z tytułu do artystów – mówi Bogusław Pluta, dyrektor generalny ZPAV. Od października ubiegłego roku ZPAV podpisuje umowy także w imieniu SAWP. Wspólna pula tantiem, jakie powinny w teorii pobierać obie te organizacje razem sięga ok. 100 mln zł.
Około pół miliona złotych kar nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na popularne osoby w świecie mediów społecznościowych: Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską (Dodę) i Małgorzatę Rozenek-Majdan.
Obecni i byli pracownicy dziennika „The Washington Post” buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi po tym, jak ogłosił „znaczącą” zmianę redakcyjną, która spowoduje, że sekcja opinii gazety skupi się niemal wyłącznie na dwóch tematach: wolnościach osobistych i wolnym rynku.
Spadek przychodów, straty i spory dług – tak w skrócie wyglądają wyniki Warner Bros. Discovery za 2024 rok. W planach koncernu nie widać miejsca dla polskiej stacji telewizyjnej.
Prezydent USA Donald Trump i dział opinii "The Wall Street Journal" znów spierają się o politykę celną. Trump ostro skrytykował artykuł redakcyjny WSJ, który – powołując się na dane – stwierdził, że stan Michigan, gdzie dominuje przemysł samochodowy, ucierpi z powodu ceł na import z Kanady i Meksyku, którymi Trump po raz kolejny grozi.
Wirtualna Polska zaprasza do składania ofert sprzedaży akcji Legimi stanowiących 26,5 proc. kapitału i 21,1 proc. głosów. Oferuje 45,5 zł za jedną. Warto sprzedać walory?
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Firmy fonograficzne w ubiegłym roku zarobiły już prawie 40 mln zł z publicznego odtwarzania muzyki.
Po raz pierwszy od sześciu lat kupiono w Polsce więcej muzyki na płytach. W siłę rosną serwisy streamingowe.
Wpływy z cyfrowej muzyki rosną już wolniej, choć wciąż w dwucyfrowym tempie, rosły też jednak przychody ze sprzedaży płyt, w tym – ciekawostka – winyli.
O 37 proc. do 15,4 mln zł wzrosły w Polsce w I półroczu przychody serwisów streamingowych z reklam i subskrypcji – podliczył ZPAV. Stanowiły już 80 proc. przychodów z cyfrowej muzyki w Polsce i jedną czwartą wszystkich wpływów branży muzycznej
Wpływy Związku Producentów Audio Video w ubiegłym roku wzrosły w porównaniu z 2012. Tej organizacji płaci w Polsce 50 tys. punktów.
W pierwszym półroczu polski rynek muzyki skurczył się rok do roku o 6,5 proc., Aż o 38 proc. wzrosły jednak wpływy z cyfrowej muzyki – wynika z podsumowania Związku Producentów Audi-Video
Producenci sprzętu RTV i IT zaczynają kampanię, która ma uświadomić Polakom, czym są opłaty reprograficzne oraz poprawić ich wypłacalność twórcom.
Mimo rosnących wpływów z cyfrowej muzyki branża na razie nie będzie w stanie nadrobić nimi spadków przychodów ze sprzedaży płyt
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas