Największą część cyfrowego rynku stanowią teraz w Polsce wpływy z reklam serwisów streamingowych (czyli takich jak Spotify, WiMP i Deezer): w I półroczu wynosiły 8,48 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż przed rokiem. 6,89 mln zł (o 61,3 proc. więcej niż przed rokiem) polscy użytkownicy wydali na abonamenty w takich serwisach.
Jak wynika z danych Związku Producentów Audio-Video, spadały natomiast w I półroczu -przychody z pobrań plików: wynosiły 2,9 mln zł, o 23,9 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz wpływy z pobrań dzwonków na telefony komórkowe: o 35,3 proc. do 755 tys. zł.
- Wartość hurtowa polskiego rynku muzycznego w I półroczu 2014 roku wyniosła 79 mln zł, co stanowi wzrost o 0,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Było to możliwe, pomimo spadku rynku produktów fizycznych (o -4,6 proc.), dzięki intensywnemu rozwojowi sprzedaży digitalowej, której udział w rynku wynosi już 25 proc. – podał ZPAV, który w maju po raz pierwszy przyznał w Polsce Platynową Płytę za cyfrową sprzedaż albumu. Dostała ją amerykańska grupa Imagine Dragons za album „Night Visions".
- W historii polskiej fonografii jest to pierwszy taki przypadek, że prawie 70 proc. całej sprzedaży albumu pochodzi z rynku cyfrowego, w tym ponad połowa z serwisów streamingowych – nadmieniono.