Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

W pierwszym półroczu polski rynek muzyki skurczył się rok do roku o 6,5 proc., Aż o 38 proc. wzrosły jednak wpływy z cyfrowej muzyki – wynika z podsumowania Związku Producentów Audi-Video

Publikacja: 11.10.2013 17:14

Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

Foto: Bloomberg

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Sprzedaż muzyki na nośnikach spadła o 15 proc.

Z wyliczeń „Rz" na podstawie danych uzyskanych z Warner Music Polska wynika, że szacunkowa wartość detaliczna muzycznego rynku w Polsce (wraz z wydatkami na dystrybucję, tantiemy przekazywane artystom i opodatkowaniem) sięgnęła w I półroczu ok. 128,6 mln zł.

W 2012 roku cały rynek muzyki był tu wart według Miedzynarodowego Stowarzyszenia Branży Fonograficznej IFPI ok. 81 mln euro, czyli ok. 320 mln zł, z czego ok. 10 proc. pochodziło z muzyki cyfrowej.

Według prognoz firmy PwC, wpływy ze sprzedaży plików z muzyką i subskrypcji do serwisów muzycznych w Polsce będą między 2013 i 2017 rokiem rosły średniorocznie aż o 20,2 proc. (zwiększą się w tym czasie z 19 mln dol. do 34 mln zł).

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”