- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc. sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8 proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.
Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.
Sprzedaż muzyki na nośnikach spadła o 15 proc.
Z wyliczeń „Rz" na podstawie danych uzyskanych z Warner Music Polska wynika, że szacunkowa wartość detaliczna muzycznego rynku w Polsce (wraz z wydatkami na dystrybucję, tantiemy przekazywane artystom i opodatkowaniem) sięgnęła w I półroczu ok. 128,6 mln zł.
W 2012 roku cały rynek muzyki był tu wart według Miedzynarodowego Stowarzyszenia Branży Fonograficznej IFPI ok. 81 mln euro, czyli ok. 320 mln zł, z czego ok. 10 proc. pochodziło z muzyki cyfrowej.