19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 29.05.2015 07:30 Publikacja: 29.05.2015 07:30
Pakiety płatnych telewizji na całym świecie puchną od nowych stacji, ale statystyczny widz ogląda regularnie zazwyczaj zaledwie kilka kanałów
Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek
Pakiety płatnych telewizji na całym świecie puchną od nowych stacji, ale statystyczny widz ogląda regularnie zazwyczaj zaledwie kilka kanałów. Z badań przeprowadzanych na różnych rynkach wynika, że widzowie chętnie płaciliby już tylko za wybrane kanały telewizyjne oferowane przez operatorów.
Najnowsza produkcja skandalizującego reżysera – Patryka Vegi – zebrała w polskich mediach miażdżące recenzje. Widzowie też nie dopisali. Danych zza granicy na razie brak.
Chińscy właściciele TikToka rozważają sprzedaż jego amerykańskich aktywów Elonowi Muskowi - donosi agencja Bloomberga. W ten sposób mogą zareagować na widmo potencjalnej blokady tego serwisu w USA.
Warner Bros. Discovery, Telewizja Polska i Grupa Polsat – tak wygląda podium nadawców, którym w 2024 roku widzowie telewizji linearnej i serwisów na życzenie poświęcili najwięcej czasu. Czyli ile?
TikTok – mimo swojej ogromnej popularności – może zniknąć ze sklepów z aplikacjami w USA do 19 stycznia, jeśli Sąd Najwyższy nie zdecyduje się zablokować federalnego prawa zmuszającego TikTok do zerwania powiązań z chińską spółką macierzystą – informuje agencja AP. Aplikacja od lat znajduje się pod lupą amerykańskich prawodawców.
Meta ogłosiła, że kończy swoje programy różnorodności, równości i integracji. To kolejny sposób, w jaki koncern Marka Zuckerberga chce zdobyć przychylność prezydenta-elekta USA Donalda Trumpa tuż przed inauguracją.
Barcelona wygrała 4:1 z Celtą Vigo w meczu 13. kolejki La Liga. Hattrickiem w tym spotkaniu popisał się Lionel Messi, który wszystkie gole strzelił ze stałych fragmentów gry - jeden z karnego, dwa z rzutów wolnych.
Stara prawda głosząca, że widzowie lubią oglądać te filmy, które już raz widzieli, potwierdza się także w przypadku programów. Polscy widzowie najbardziej tęsknią za „Milionerami", „Zrób to sam" i „Kołem fortuny".
Większość polskich internautów, którzy oglądają seriale on-line, wytrzymuje maksymalnie dwa odcinki jeden po drugim - wynika z badania MEC Video Track.
Nielegalne wersje filmów i seriali ściąga z sieci 27 proc. użytkowników sieci. Za powód podają niechęć do oglądania reklam, ale i do płacenia za takie treści.
Boom na tablety wspiera w Polsce rozwój internetowych serwisów z wideo na żądanie. Ich wpływy zwiększą się między 2014 i 2019 r. roku prawie trzykrotnie.
Pięć procent polskich użytkowników sieci nie ogląda tradycyjnej telewizji. Albo w ogóle nie mają telewizorów, albo używają ich do zupełnie innych celów (np. do grania w gry wideo - wynika z najnowszych badań domu mediowego MEC. Gros z nich odwiedza jednak największe internetowe serwisy VoD, w tym te należące do największych nadawców. Z tradycyjnymi telewidzami łączy ich też to, że oglądają ulubione filmy i seriale w sieci w tzw. prime-time.
Pięć procent polskich użytkowników sieci nie ogląda tradycyjnej telewizji. Albo w ogóle nie mają telewizorów, albo używają ich do zupełnie innych celów (np. do grania w gry wideo).
Dwa pierwsze sezony głośnego serialu wyprodukowanego przez amerykańskiego Netfliksa obejrzało on-line 8,5 proc. polskich użytkowników Internetu – wynika z badań domu mediowego MEC. Większość na stronach pirackich.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas