Wyrazić sacrum to jedno z największych wyzwań dla architekta. Barluzzi uznał je za swoje powołanie i misję życia. Jak pisał, zadania, których się podjął, pochwyciły jego myśli, serce i duszę. Ciężką pracę łączył z religijną kontemplacją, studiami Ewangelii, jak i historycznych stylów. Jednocześnie pozostawał architektem XX wieku, który choć nigdy nie powtarzał tych samych form, odcisnął na nich swą indywidualność, a przy tym potrafił zbliżyć się do metafizycznej tajemnicy. Obcowanie z jego sakralną architekturą nie jest doświadczeniem czysto estetycznym, ale zawsze przeżyciem duchowym.
Na Górze Oliwnej za murami Jerozolimy wzniósł dwie niezwykłe zupełnie inne świątynie: Kościół Wszystkich Narodów, zwany też Bazyliką Agonii lub Konania i Dominus Flevit – Pan zapłakał.
Okazały Kościół Wszystkich Narodów zbudowany w latach 1922-24 ma neobizantyjską fasadę i wnętrze, a przykrywa go 12 kopuł symbolizujących apostołów, a może też fundatorów (budowę kościoła ufundowali wierni 12 państw, stąd jego nazwa). Mozaika na tympanonie przedstawia Chrystusa pogrążonego w żarliwej modlitwie, a postacie po bokach symbolizują cierpiącą ludzkość.
We wnętrzu, jak zwykle u Barluzziego, niezwykle ważną rolę gra światło. W tym kościele zawsze przyciemnione, nawet w najbardziej słoneczny dzień, bo przefiltrowane przez fioletowe szybki w oknach w zimnych i ciepłych odcieniach. Fiolet - liturgiczny kolor żałoby i pokuty - potęguje skupienie.
Przed głównym ołtarzem w środku prezbiterium pozostaje odsłonięta naga skała modlitwy i agonii, otoczona żelaznym wieńcem o kształcie cierniowej korony. Mozaika nad ołtarzem zaprojektowana przez Pietro d’Archiardi przedstawia Chrystusa modlącego się na kamieniu. Łaciński cytat z Ewangelii św. Łuksza mówi: „Ukazał Mu się Anioł z nieba i umacniał Go. Pogrążony w udręce jeszcze usilniej się modlił, a Jego pot stał się jak gęste krople krwi sączące się na ziemię”. Tuż za murami bazyliki znajduje się zachowany fragment Ogrodu Oliwnego Getsemani, gdzie, jak opisują wszystkie Ewangelie, Jezus modlił się w Ogrójcu przed pojmaniem, skazaniem na śmierć i męką.