Dlaczego sklepy internetowe wybierają porównywarki cenowe?

W jaki sposób sklepy internetowe mogą zostać zauważone przez klientów? Ciekawą formą akceptowalnej, nieinwazyjnej reklamy mogą być porównywarki cen. Siła tego narzędzia marketingowego polega przede wszystkim na wykorzystaniu w praktyce funkcjonalności przydatnych z punktu widzenia klienta.

Publikacja: 10.06.2014 14:35

Dlaczego sklepy internetowe wybierają porównywarki cenowe?

Foto: ROL

Dlaczego klienci zaglądają do porównywarek?

Porównywarki cen na stałe wrosły w krajobraz internetowych zakupów. W wielu przypadkach odwiedziny na stronie porównywarki stanowią pierwszy krok na ścieżce prowadzącej do wyboru konkretnej oferty, bardzo często finalizowanej z poziomu tego serwisu. Porónywarki cen mają dużą zdolność do przyciągania klientów i zatrzymywania ich na stałe - jeżeli za pomocą porównywarki internauta zakupi towar o kilkanaście procent tańszy niż w stacjonarnym sklepie, z pewnością przy następnych zakupach w pierwszej kolejności ponownie odwiedzi serwis porównujący ceny.

 

Gdzie klient, tam reklamodawca

W ślad za klientami ruszyli reklamodawcy, czyli wspomniane wyżej sklepy internetowe. Wielu użytkowników sieci, przeglądających listy produktów, nie zdaje sobie sprawy, że ma do czynienia tak naprawdę z reklamą – interesuje ich jedynie wynik wyszukiwania, notabene bardzo często spełniający w 100% stawiane wymagania. Kryterium ceny jest głównym motywatorem odwiedzin porównywarek, choć bardzo często do głosu dochodzą także możliwości skontrolowania opinii o produkcie i ocenie jakości pracy samego sklepu. Porównywarka cen jest więc rozbudowanym narzędziem marketingowym, dzięki któremu można nie tylko sprzedawać, ale i umacniać markę e-sklepu poprzez kontrolę komunikacji na linii klient – sprzedawca. Feedback otrzymany od kupującego może być inspiracją do rozpoczęcia procesów ulepszania funkcjonowania sklepu, co będzie skutkowało jeszcze wyższym poziomem obsługi.

 

Czy są jakieś minusy?

Chyba największym minusem jest fakt, iż rynek porównywarek cen jest nasycony. Z punktu widzenia klienta może być ciężko przywiązać się na stałe do konkretnej marki, zwłaszcza że oprócz dużych porównywarek, takich jak Ceneo, Nokaut, Skąpiec, Okazje.info na rynku pojawia się wiele świeżych inicjatyw w rodzaju chociażby Najtaniej.co.

Porównywarki cen umożliwiają również promocję produktów niekoniecznie będących faktycznie tymi najlepszymi. Nie wszyscy klienci porównywarek mogą mieć świadomość, że pewna część ofert jest sponsorowana i odpowiednio w tym celu wyeksponowana. W przypadku wyboru oferty mało korzystnej fakt ten może niekorzystnie wpłynąć na PR serwisu.

Kultura
Cannes 2025. W izraelskim bombardowaniu zginęła bohaterka filmu o Gazie
Kultura
„Drogi do Jerozolimy”. Wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie
Kultura
Polska kultura na EXPO 2025 w Osace
Kultura
Ile czytamy i jak to robimy? Młodzi więcej, ale wciąż chętnie na papierze
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Noblistka z Korei śni o podróży do Zakopanego