Z ustaleń Urzędu wynika, że sprzedawcy rowerów, którzy oprócz sklepów stacjonarnych prowadzą także sprzedaż przez internet, mogą na stronie e-sklepu jedynie prezentować rowery Merida oraz umożliwić składanie zamówień, bez wysyłki towarów do klientów. Nabywca może zatem odebrać produkt wyłącznie w sklepie. Dodatkowo, dystrybutorzy nie mogą sprzedawać towaru za pośrednictwem platform typu Allegro, Ebay czy OLX.
Zdaniem UOKiK, to może oznaczać ograniczenie konkurencji między dystrybutorami. Jest bowiem bardzo prawdopodobne, że konsumenci nie będą chcieli jeździć po rower na duże odległości. Przykładowo: konsument z Ustrzyk Dolnych mógłby znaleźć w internecie i zamówić z dostawą tańszy rower od dystrybutora ze Szczecina, jednak na skutek praktyki Merida Polska będzie zmuszony ograniczyć się do sprzętu oferowanego na terenie woj. podkarpackiego.