Tak uznał zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy w uchwale z 19 lutego 2015 r. (nr uchwały: ZO 11/15).
- Reklama telewizyjna firmy Nestle Polska, przedstawiająca nową recepturę napoju Nesquik, nadużyła zaufania odbiorców - stwierdził skład orzekający.
Przedmiotowy spot przedstawiał zaspane dzieci podczas śniadania, które po wypiciu kakao były pełne energii i radosne. Towarzyszył im przy tym królik Nesquik. W reklamie była mowa o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem oraz że nowa receptura kakao Nesquik w połączeniu z mlekiem pomaga dziecku rosnąć zdrowo i szczęśliwie.
Zdaniem skarżącego, reklama zawierała nieprawdziwe informacje co do prezentowanego produktu i tym samym wprowadzała konsumentów w błąd.
- Produkt przedstawiony w reklamie nazywany jako „kakao", nie spełniał przewidzianych prawem wymogów dla kakao, określonych w rozporządzeniu dotyczącym jakości handlowej dla wyrobów kakaowych i czekoladowych, bowiem zawierał w sobie takie składniki jak: cukier, emulgator czy aromat, które nie są dopuszczone do stosowania w kakao. Produkt jest więc tylko produktem do sporządzania napoju z dodatkiem kakao, nie zaś kakao samym w sobie - podniósł w skardze konsument (sygn. akt: K/121/14).