Lato w pełni a w sklepach kończą się po woli wyprzedaże kolekcji wiosenno-letniej 2015. Kto jeszcze chciałby zdobyć jakieś łupy na przecenach, teraz gdy obniżki są największe, powinien pamiętać o tym jakie prawa ma konsument.
Wyprzedaże trwają nie tylko w sklepach stacjonarnych. Dużymi rabatami kuszą także sklepy internetowe. Warto pamiętać, ze przecenione produkty w e-sklepie podlegają zwrotowi, jeśli wyprzedaż internetowa wiąże się z zawarciem umowy na odległość. Oznacza to , że zarezerwowanie produktu w sieci i jego kupno dopiero po obejrzeniu w sklepie stacjonarnym, nie będzie zawarciem umowy na odległość. – Gdy towar kupujemy online, nie mając możliwości jego dokładnego obejrzenia i sprawdzenia, wtedy mamy możliwość zwrotu. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, nawet gdy towar został przeceniony – mówi Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. – Zwrotom nie podlegają natomiast przecenione produkty, których w regularnych cenach także nie można zwracać – dodaje Stępniewski. Do takich produktów zalicza się np. produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia np. zamówione online produkty spożywcze.