Ostrzega przed nimi Ministerstwo Cyfryzacji i NASK w specjalnej kampanii edukacyjno-informacyjnej.
Liczba fałszywych sklepów w polskiej przestrzeni internetowej wyraźnie rośnie już od 2019 roku, przy czym w 2022 roku odnotowano – w porównaniu z rokiem poprzednim – aż 34% więcej tego typu zagrożeń - podają organizatorzy kampanii.
Zgłoszenia o incydentach w sieci zbiera zespół CERT Polska, działający w strukturach NASK – Państwowego Instytutu Badawczego, prowadzącego m.in. krajowy rejestr domen .pl.
– Przeciwdziałanie oszustwom związanym z zakupami online musi przebiegać równolegle z edukowaniem polskich internautów. O tym, jak niezbędne i pilne jest uświadamianie konsumentom zagrożeń związanych z dokonywaniem zakupów w sieci, świadczyć też mogą statystyki naszego zespołu pokazujące stały i znaczący wzrost liczby fałszywych sklepów – podkreśla Iwona Prószyńska z CERT Polska w NASK.
Czytaj więcej
E-commerce jest jedną z bardziej dynamicznie rozwijających się branż nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ostatnie dwa pandemiczne lata tylko przyspieszyły ten proces.