Sąd: nie ma biletów u kierowcy, nie ma kary dla pasażera

Pasażerka nie powinna ponosić negatywnych konsekwencji braku biletów u kierującego pojazdem – wynika z wyroku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa.

Aktualizacja: 22.10.2017 08:03 Publikacja: 21.10.2017 10:00

Sąd: nie ma biletów u kierowcy, nie ma kary dla pasażera

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Czasami zdarza się, że musimy skorzystać z komunikacji miejskiej. Nie mamy biletu, a w pobliżu nie ma gdzie go kupić. Wówczas pozostaje nam zakup u kierowcy autobusu czy tramwaju. Gorzej kiedy i on oświadczy nam, że nie ma biletów na sprzedaż.

W takiej sytuacji znalazła się kilka lat temu Kamila P. (imię fikcyjne). Wsiadła do tramwaju linii nr 4 w Łodzi bez biletu (punkt sprzedaży w okolicy przystanku został skasowany). Motorniczy nie posiadał biletów w sprzedaży. Kobieta chciała wysiąść na najbliższym przystanku, jednak wówczas podszedł do niej kontroler, który wręczył wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Prawo w Polsce
Sprawa dotacji dla PiS. Czy PKW wybrnie z impasu?
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Konsumenci
Obniżka opłat za abonament RTV na 2025 rok. Trzeba zdążyć przed tym terminem
Nieruchomości
Dom zostawiony rodzinie w kraju nie przechodzi na własność. Sąd Najwyższy o zasiedzeniu
W sądzie i w urzędzie
Duże zmiany dla wędkarzy od 1 stycznia. Ile trzeba zapłacić w 2025 na łowiskach Wód Polskich?