Czy po Black Friday i Cyber Monday do UOKiK wpływa więcej skarg konsumentów niż zazwyczaj?
Dostrzegamy zależność i cykliczność skarg, które do nas wpływają. W okresie wyprzedaży otrzymujemy ich najwięcej – zwłaszcza po ich zakończeniu. Dotyczą różnych aspektów, np. konsumenci nie dostają zamówionych towarów albo zamiast deklarowanej wysokiej obniżki ceny otrzymują mniejszy upust. Zgłaszane są także przykłady sztucznego zawyżania cen przed wyprzedażą tylko po to, aby pokazać większy rabat i uatrakcyjnić go w oczach konsumentów.
Czytaj więcej
26 listopada i 29 listopada - daty ważne dla konsumentów polujących na promocje, wyprzedaże i specjalne okazje, czyli Black Friday i Cyber Monday. Co roku zdarzają się jednak skargi na sprzedawców, którzy w tym okresie ceny obniżają tylko pozornie, albo wprowadzają konsumentów w błąd informując np., że towar zakupiony po obniżonej cenie nie podlega reklamacjom.
Takie niejasne naliczanie rabatów, fikcyjne sklepy internetowe lub anulowanie opłacanych zamówień są, niestety, częstą praktyką.
Czy promocyjna cena ogranicza w jakikolwiek sposób prawa konsumenta?