Porażka lotniczych mediacji

Na pomoc rzecznika praw pasażerów czeka się ponad półtora roku, a przewoźnicy niechętnie korzystają z jego wsparcia.

Publikacja: 10.10.2021 20:42

Porażka lotniczych mediacji

Foto: Adobe Stock

Rzecznik praw pasażerów obecnie rozpatruje wnioski złożone przez klientów linii lotniczych w pierwszym kwartale 2020 r. Oznacza to, że na pomoc w rozwiązaniu sporu z przewoźnikiem trzeba poczekać ponad półtora roku. A w zamyśle wsparcie miało szybko doprowadzić do ugody. Zgodnie z prawem rzecznik jest bowiem zobowiązany do rozpatrzenia wniosku w ciągu 90 dni. – W konsekwencji brakuje efektywnej ochrony pasażera i realizacji jego prawa do rozpatrzenia sprawy w rozsądnym terminie – ocenia Agata Nowak, radca prawny, autorka bloga www.prawowpodrozy.pl. I dodaje, że mankamentem jest nie tylko przewlekłość postępowania, ale też dość niska jego skuteczność. W zeszłym roku tylko 35 proc. postępowań zakończyło się ugodą.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Ubezpieczenia i odszkodowania
Ten ubezpieczyciel dostał zakaz sprzedaży polis OC. Co to oznacza dla klientów?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w płacy minimalnej. Wiemy, co wejdzie w skład wynagrodzenia pracowników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej