Turyści rzadziej skarżą się na wypoczynek

W tym roku było mniej niezadowolonych podróżnych. Tak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Publikacja: 27.09.2021 17:31

Turyści rzadziej skarżą się na wypoczynek

Foto: Adobe Stock

Od początku czerwca do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło 1727 zgłoszeń. 35 proc. z nich to sprawy powiązane z turystyką i podróżami (opóźnione i odwołane loty, problem z bagażem, zakup usług turystycznych, noclegi, wypożyczanie aut). Aż 23 proc. dotyczyło wyłącznie odwołanych i opóźnionych lotów.

W porównaniu z zeszłym rokiem liczba zgłoszeń jest niższa. Wówczas w tym samym okresie ECK odnotowało 2511 skarg. Jednak w poprzednim roku ponad 40 proc. z nich było powiązanych z koronawirusem. Wśród tegorocznych skarg zaledwie 123 zgłoszenia konsumentów dotyczą problemów wywołanych przez pandemię.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach