Aktualizacja: 03.07.2020 12:41 Publikacja: 03.07.2020 12:18
Foto: Bloomberg
Narzeczona premiera Wielkiej Brytanii Borisa Johnsona wezwała w piątek na Twitterze sieci handlowe do zaprzestania sprzedawania produktów wykorzystujących pracę małp. W tweecie Carrie Symonds wyraziła radość, że Waitrose, i kilka innych sieci handlowych zapowiedziały, że usuną takie produkty z półek, a zrobiła to już sieć Morrisons i wezwała, by to samo zrobiły Asda, Tesco i Sainsbury's.
To nie pomyłka – okazuje się, że w Tajlandii są plantacje wykorzystujące niewolniczą pracę makaków, gatunku należącego do rzędu naczelnych. Wykorzystywanie makaków odkryła organizacja zajmująca się prawami zwierząt, PETA. Działacze PETA przeprowadzili śledztwo, w wyniku którego wykryli, że w Tajlandii makaki są szkolone do zrywania kokosów na skalę przemysłową i zmuszane do noszenia ciężarów przekraczających wagę ich ciała. Makaki-niewolnicy przykuwani są do opon i pozbawiani zębów przez nadzorców (którzy w ten sposób unikają pogryzienia). Dla farm orzechów kokosowych pokusą jest wydajność pracy – makaki są w stanie zebrać 1600 kokosów dziennie, podczas gdy człowiek zaledwie 80.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Kurs akcji CCC rośnie we wtorek nawet o prawie 14 proc. To reakcja inwestorów na najnowsze informacje z obuwniczo-odzieżowej grupy.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Kreml przygotowuje całkowity zakaz eksportu benzyny z Rosji po serii celnych ukraińskich uderzeń w największe rosyjskie rafinerie. Zakłady wstrzymały produkcję. W Rosji brakuje około 10 proc. mocy przerobowych.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas