Statystyczny Polak zjadł w 2024 r. ponad dwa hot dogi z Żabki

Mimo rozwijania oferty o nowe dania, hot dogi są nadal zdecydowanie najbardziej ulubioną przekąską klientów sklepów tej sieci. W 2024 roku sprzedało się ich w sumie aż 85 milionów.

Publikacja: 31.01.2025 13:27

W 2024 roku sprzedało się w sumie aż 85 milionów hot dogów w Żabce

W 2024 roku sprzedało się w sumie aż 85 milionów hot dogów w Żabce

Foto: Bloomberg

Hot dogi były początkiem rozwoju szybkich przekąsek na ciepło, jakie Żabka wprowadziła do oferty. Choć od tamtego czasu w asortymencie pojawiły się zapiekanki, frytki czy pizza, to wciąż zdecydowanie najpopularniejsze są właśnie hot dogi, co widać po danych sprzedażowych.

85 mln hot dogów w Żabkach

W 2024 r. właśnie ta przekąska po raz kolejny okazała się królem wśród najpopularniejszych dań w Żabka Café – trzeci rok z rzędu zajmując pierwsze miejsce z liczbą 85 milionów sprzedanych sztuk. Najchętniej wybieranym wariantem był hot dog z parówką z szynki.

Bardzo popularne wśród przekąsek na ciepło było panini, którego sprzedano 19 milionów sztuk. Hitem były też frytki, notując sprzedaż na poziomie 10 milionów porcji, co sprawia, że statystycznie co czwarty Polak zjadł frytki z Żabki.

Czytaj więcej

Żabka ma już w Polsce 11 tysięcy sklepów

Od lat niesłabnącą popularnością wśród klientów Żabka Café cieszy się kawa, której w ub.r. sprzedano prawie 39 milionów kubków. Najczęściej wybieranym wariantem jest kawa z mlekiem.

Nie zabrakło również mocnych premier – z tą najgłośniejszą, czyli pizzą, która nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, a jej dzienna sprzedaż w całej sieci wynosiła nawet 30 tysięcy sztuk.

Polacy polubili szybkie dania

– Kontynuujemy wyposażanie sklepów w piece gastronomiczne oraz pracujemy nad rozszerzaniem oferty Żabka Café. Cieszę się, że kolejny rok z rzędu nasz hot dog jest ulubioną przekąską milionów konsumentów, a produkty Prosto z Pieca zyskują coraz większą popularność wśród klientów – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Czytaj więcej

Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?

Polacy zwracają się coraz mocniej w stronę szybkich dań, ale niekoniecznie wyłącznie z oferty sieci fastfood. Na koniec 2024 roku w Polsce działało nieco ponad 99,1 tys. punktów gastronomicznych. W porównaniu do końca 2023 roku stanowi to wzrost o 4,2 proc., a wzrost zanotowano we wszystkich pięciu kategoriach - wynika z danych wywiadowni Dun & Bradstreet. Na szczególną uwagę zwraca ponad 12 proc. wzrost w sektorze ruchomych placówek gastronomicznych. Tylko w ostatnich dwunastu miesięcy na polskich ulicach przybyło ponad 600 popularnych foot-trucków. - Polacy nie tylko pokochali jedzenie poza domem, ale także od dłuższego czasu są gotowi próbować nowych rzeczy i kuchni ze świata. Jednocześnie szukając ku temu wielu okazji i miejsc gdzie można smacznie i inaczej zjeść z food-trucka – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet.

Handel
Cła zamiast sankcji. Bruksela ograniczy import nawozów z Rosji i Białorusi
Materiał Promocyjny
Technologia daje odpowiedź na zmiany demograficzne
Handel
Nowy model ROP jeszcze gorszy niż ten z czasów PiS?
Handel
Trump wystraszył nawet luksusowych potentatów. Będą produkować w USA
Handel
Warszawiacy kupują jak w Luksemburgu, Podlasie w ogonie statystyk
Handel
Założyciel CCC wchodzi w buty dla koszykarzy i biegaczy
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe