Aktualizacja: 30.07.2024 06:18 Publikacja: 30.07.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
W latach 90. wydawało się, że ogromne hipermarkety z dziesiątkami tysięcy produktów na półkach zdominują rynek i wyeliminują z niego wszystkich pozostałych. Po latach szybkiego rozwoju klienci zaczęli się od nich jednak odwracać, bo wolą robić zakupy mniejsze, ale częściej i możliwie blisko domu.
Czyżbyśmy byli teraz świadkami kolejnego odwrócenia trendu? Na takie prognozy za wcześnie, niemniej wyniki półroczne, jeśli chodzi o frekwencję w sklepach, są zaskoczeniem. Ruch w sklepach spożywczych w tym okresie wzrósł o 5,5 proc. – wynika z analizy zachowań 1,5 mln konsumentów na podstawie ruchu ich smartfonów, co prześledziła firma Proxi.cloud. „Rzeczpospolita” poznała te wyniki jako pierwsza.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Największy w Polsce producent hydrauliki siłowej, rozwijający nie tylko produkcję cywilną, ale i obronną, sprzedaż zagraniczną rozpoczął 35 lat temu.
CPK wraz z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi i PGE Energetyka Kolejowa przygotowuje budowę zasilania lotniska CPK oraz linii Kolejowej „Y” łączącej Warszawę, Poznań i Wrocław.
Mitsubishi zapowiedziało wprowadzenie na rynek nowego kompaktowego SUV-a w roku 2025. Model ten ma być szczególnie atrakcyjny dla rodzin i dostępny jako niedrogi hybrydowy model.
Rolls-Royce to luksus, ale luksus to nie wszystko. Sukces kolekcji Black Badge to dowód na prawdziwość tej tezy. Pora na najnowszą premierę Rolls-Royce'a spod znaku Black Badge. Podwójnie elektryzującą, bo elektryczną.
Firma Apple ogłosiła, że w ciągu czterech lat wyda 500 mld dolarów na inwestycje w Stanach Zjednoczonych. Ma też tam zwiększyć zatrudnienie o 20 tys. ludzi.
Przed nami premiera „The Alters” od 11 bit studios i 10. rocznica premiery trzeciej części „Wiedźmina” CD Projektu. Rynek czeka też na wieści o „Wiedźminie 4”.
Dyrektor generalny Microsoftu Saya Nadella wyznał podczas wywiadu prowadzonego przez znanego youtubera, że jego firma musiała uznać wyższość konkurenta. Gigant zawalił bowiem w obszarze, który stał się domeną Google.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas