W kwietniu 2023 roku z niemieckich sklepów Lidla zniknęły słodycze Haribo. Znany przede wszystkim ze słynnych i mających już ponad stuletnią tradycję Złotych Misiów (Haribo Goldbären) producent nie doszedł wtedy do porozumienia z detalistą. Konflikt dotyczył kwestii cenowych – Haribo nie zgadzało się na ceny, które chciał płacić Lidl. A Lidl nie zgadzał się na uzasadniane wzrostem kosztów wytwarzania podwyżki zaproponowane przez Haribo.
Konflikt Haribo z Lidlem – wygrywa Katjes
Rok bez Haribo w Lidlu był korzystny dla marek własnych Lidla, które sprzedawały się, jak twierdzi detalista, bardzo dobrze. Ale sporo zyskał też konkurent Haribo, firma Katjes, która wśród klientów Lidla powiększyła swój udział w sprzedaży.
Czytaj więcej
Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną, choć nieco hamują, a najtańsza znów jest Auchan. Zaskakiwać może niska pozycja Lidla. Biedronka jest jednak tańsza.
- Podczas wycofania Haribo z naszych sklepów udało się nam zrównoważyć sprzedaż między innymi naszą własną marką Sweet Corner – cytuje serwis t-online.de rzeczniczkę Lidla.
Jednak, jak informuje Lebensmittel Zeitung, ogólnie sprzedaż słodyczy w sieci Lidla spadła w ciągu roku bez Haribo o 2 procent. Rynek tymczasem urósł, więc ogólnie Lidl odczuł brak Haribo w swoich sklepach.