Haribo i Coca-Cola znikają z półek. Detaliści walczą z markami o ceny

Negocjacje cenowe między dostawcami a sieciami handlowymi bywają bardzo trudne. Działająca w Niderlandach sieć Jumbo ostro ściera się z Haribo i Coca-Colą.

Publikacja: 11.01.2024 14:06

Haribo może zniknąć z półek dużych sieci handlowych

Haribo może zniknąć z półek dużych sieci handlowych

Foto: Bloomberg

Ogłaszając niedawno roczne wyniki sieci supermarketów Jumbo, dyrektor generalny Ton van Veen zadeklarował, że sieć handlowa będzie skupiać się na niskich cenach i ma duże oczekiwania wobec partnerów handlowych. Efektem nacisku na ceny u dostawców są spory z dużymi markami produkującymi dobra FMCG – na półkach sieci Jumbo Holendrzy nie bardzo mogą już znaleźć produkty marki Haribo, a wstrzymanie dostaw nieoficjalnie zapowiedziała Coca-Cola. O brakach na półkach w Jumbo poinformował pierwszy branżowy magazyn Distrifood, a informacje potwierdził rzecznik sieci.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd