Haribo i Coca-Cola znikają z półek. Detaliści walczą z markami o ceny

Negocjacje cenowe między dostawcami a sieciami handlowymi bywają bardzo trudne. Działająca w Niderlandach sieć Jumbo ostro ściera się z Haribo i Coca-Colą.

Publikacja: 11.01.2024 14:06

Haribo może zniknąć z półek dużych sieci handlowych

Haribo może zniknąć z półek dużych sieci handlowych

Foto: Bloomberg

Ogłaszając niedawno roczne wyniki sieci supermarketów Jumbo, dyrektor generalny Ton van Veen zadeklarował, że sieć handlowa będzie skupiać się na niskich cenach i ma duże oczekiwania wobec partnerów handlowych. Efektem nacisku na ceny u dostawców są spory z dużymi markami produkującymi dobra FMCG – na półkach sieci Jumbo Holendrzy nie bardzo mogą już znaleźć produkty marki Haribo, a wstrzymanie dostaw nieoficjalnie zapowiedziała Coca-Cola. O brakach na półkach w Jumbo poinformował pierwszy branżowy magazyn Distrifood, a informacje potwierdził rzecznik sieci.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce