Nowy etap totalnej wojny cenowej. Co z powrotem 5-proc. VAT-u na żywność?

Duże sieci biorą na siebie od 1 kwietnia VAT na żywność. I czekają na ruch Biedronki, która nie ogłosiła swoich planów.

Publikacja: 27.03.2024 04:30

Duże sieci biorą na siebie od 1 kwietnia VAT na żywność

Duże sieci biorą na siebie od 1 kwietnia VAT na żywność

Foto: Adobe Stock

5-proc. VAT na większość produktów spożywczych to teraz dla branży zdecydowanie największe wyzwanie. Ceny bowiem nadal rosną w ujęciu rocznym, a dołożenie do tego jeszcze podatku spowoduje, że konsumenci znowu zaczną ostro ciąć wydatki. W efekcie zmiana prowadzi do ostrej walki cenowej, w której na razie górą są duże sieci.

Teraz to Kaufland zapowiedział, że zamraża VAT na żywność, a akcja dotyczy ponad 10 tys. produktów. To najwięcej spośród ostatnio ogłoszonych przez inne sieci handlowe. Firma zapowiedziała czasowy charakter akcji, która potrwa od 1 do 30 kwietnia br. Lista artykułów objętych akcją „Zamrażamy VAT” dostępna jest na stronie internetowej oraz w punktach informacyjnych w sklepach. Z akcji wyłączone są m.in. świeże owoce i warzywa.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd