Aktualizacja: 23.04.2025 01:40 Publikacja: 13.03.2024 03:00
Wojna dyskontów trzyma rynek w szachu
Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman
W lutym ceny najczęściej kupowanych produktów spożywczych i chemicznych wzrosły średnio o 3,9 proc. w ujęciu rocznym, po 4,9 proc. w styczniu i 5,6 proc. odnotowanym w grudniu – wynika z badania UCE Research i Uniwersytetów WSB Merito. Wiele wskazuje na to, że marzec może być ostatnim miesiącem w tym trendzie – 1 kwietnia wraca bowiem 5-proc. VAT na większość produktów spożywczych, w ostatnich latach objętych zerową stawką.
Budżet zarobi na tym ok. 10 mld zł rocznie, ale pytanie, jak zachowają się sieci handlowe. Dwie największe, czyli Biedronka i Lidl, toczą od kilku miesięcy wojnę na promocje, atakując się bezpardonowo informacjami o tym, która ma wyższe ceny.
Niespełna połowa dużych firm przetwórstwa przemysłowego zastanawia się, czy zmienić kraje, z których otrzymuje p...
Rosyjska wojna pożera coraz więcej publicznych pieniędzy, więc Kreml rozpędza machinę zagrabiania prywatnych maj...
Handel z Chinami, ratujący rosyjską gospodarkę objętą sankcjami Zachodu, gwałtownie spadł do poziomu z początku...
W pierwszym kwartale ruch w większości typów sklepów spożywczych spadł w ujęciu rocznym. Może to być efekt przes...
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny to święta ruchome, które w tym roku wypadają 20 i 21 kwietnia. W tych dniac...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas