Aktualizacja: 12.02.2024 14:24 Publikacja: 12.02.2024 03:00
Foto: Adobe Stock
Ogromną zmianę w postawach Polaków potwierdza badanie UCE Research, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. – Ciekawa sytuacja, bo z wielu innych badań właściwie przez dłuższy czas wychodziło, że zwolenników przywrócenia poprzedniego stanu jest sporo ponad 50 proc., a był moment, że było to nawet ponad 60 proc. – mówi Robert Biegaj, ekspert rynku handlowego z Grupy Offerista. – Tyle tylko, że było to na samym początku, kiedy Polacy trochę nie potrafili odnaleźć się w nowej sytuacji i chcieli odwrócenia tego stanu. Natomiast czym dłużej ta sytuacja trwa, tym poparcie dla niedzielnego handlu słabnie – dodaje.
Aż 80 proc. Polaków wciąż boi się wzrostu cen zwłaszcza podstawowych produktów. W efekcie stawiają na oszczędzanie, choć jednocześnie ponad 70 proc. planuje polować na okazje podczas czarnego piątku.
Udział tego sektora rynku w tym roku przekroczy 45 proc. wartości zakupów. Tanie sklepy, mimo ograniczonej oferty, narzucają swój model innym sektorom, co przekładać się będzie na ograniczanie oferty na sklepowych półkach.
Takie sieci, jak Biedronka, Lidl czy Aldi, zdobyły już blisko połowę polskiego rynku spożywczego. Teraz będą zmniejszać ofertę na półkach, by zaoszczędzić. To problem dla klientów i producentów.
Właśnie na Śląsku rusza pierwszy w kraju sklep sieci MR.DIY z domowymi akcesoriami. Polska będzie 13. rynkiem, na jakim działa sieć, i trzecim w Europie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Sukcesja rodzinna to ważny proces. Jak przeprowadzić sukcesję rodzinną sprawnie i bezpiecznie? Zapraszamy na bezpłatny webinar „Rzeczpospolitej”:
W gospodarce cięższe czasy jeszcze potrwają. Mimo to Polacy biorą kredyty.
Do dalszych długofalowych inwestycji potrzebujemy pewności, że po drugiej stronie stoi racjonalny i przewidywalny partner.
Polskiemu przedsiębiorcy może zostać wytoczony pozew zbiorowy przez organizację konsumencką z innego kraju UE. W przypadku przegranej w sporze, konsument nie poniesie kosztów postępowania na rzecz wygrywającego przedsiębiorcy.
Unia Europejska aktywnie wspiera cyfrową transformację przedsiębiorstw w ramach Przemysłu 4.0, oferując granty i programy takie jak „Ścieżka SMART” i „Dig.IT”. Umożliwiają one firmom dostosowanie się do nowych technologii i zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Przedsiębiorców przed rozpoczęciem działalności w formie spółki komandytowej powstrzymuje obawa przed odpowiedzialnością. Czy słusznie?
Firmy, które utworzą konsorcja badawczo-rozwojowe, postawią na rozwój produktów, usług lub technologii, będą mogły zdobyć duże dotacje z programu na rzecz nowoczesnej gospodarki.
Firma może rozliczyć w podatkowych kosztach dopłaty do kart na zajęcia sportowe dla pracowników.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas