Nie da się kupować bez promocji. Nowe pomysły sieci handlowych

Tylko co setny Polak nigdy nie kupuje towarów w obniżonych cenach. W ślad za rosnącymi cenami i kosztami życia przybywa zwolenników okazji. Promocyjne zakupy to siłą rzeczy domena dyskontów i dużych sieci handlowych.

Aktualizacja: 25.08.2023 08:35 Publikacja: 25.08.2023 03:00

Nie da się kupować bez promocji. Nowe pomysły sieci handlowych

Foto: Bloomberg

Mieszkańcy Polski podczas codziennych zakupów żywnościowych regularnie kupują w promocjach 20–40 proc. produktów. Wskazuje na to aż 28,8 proc. badanych przez UCE Research i Syno Poland. „Rzeczpospolita” jako pierwsza poznała wyniki tych badań.

Z kolei 21,6 proc. ankietowanych twierdzi, że różnego typu okazje stanowią 10–20 proc. ich zakupów. Niemal co piąty kupuje zaś w ten sposób aż 40–60 proc. produktów. I tylko 1,3 proc. mówi, że nigdy nie kupuje w promocji. To pokazuje, jak w ślad za rosnącymi cenami zmieniły się zwyczaje zakupowe.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach