Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Różnice w zwyczajach zakupowych seniorów i młodszych generacji już są bardzo duże. A to dopiero początek tego trendu.

Publikacja: 31.07.2023 03:00

Sklepy muszą się szykować na zmianę pokoleniową

Foto: Adobe Stock

Analiza grupy Blix wskazuje, że osoby młodsze kupują średnio 15–20 proc. mniej produktów niż starsze, ale wydają za to na swój koszyk zakupowy 15–20 proc. więcej. Wynika to między innymi z faktu, że częściej kupują dania gotowe i produkty przetworzone, tymczasem starsi wybierają więcej produktów do samodzielnego przygotowania posiłków.

– Starsi konsumenci dużo częściej od młodszych osób kupują towary w promocjach lub w cenach regularnych, ale tych z niższej półki cenowej – uzupełnia Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Czasem nawet 80 proc. ich koszyka składa się z towarów w promocjach. A u młodych osób jest to średnio ok. 10–20 proc. – dodaje.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Nawet dyskonty tracą klientów. Kiepski znak na sezon świąteczny
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Handel
Żabka nie chce wolnej Wigilii. "Nie widzimy potrzeby zmian"
Handel
Żabka pochwaliła się wynikami. Zarobiła na lodach i hot-dogach
Handel
Rosja przechodzi na barter. Ciecierzyca za mandarynki, len za AGD
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Handel
Polacy chcą płacić możliwie jak najpóźniej