Analiza grupy Blix wskazuje, że osoby młodsze kupują średnio 15–20 proc. mniej produktów niż starsze, ale wydają za to na swój koszyk zakupowy 15–20 proc. więcej. Wynika to między innymi z faktu, że częściej kupują dania gotowe i produkty przetworzone, tymczasem starsi wybierają więcej produktów do samodzielnego przygotowania posiłków.
– Starsi konsumenci dużo częściej od młodszych osób kupują towary w promocjach lub w cenach regularnych, ale tych z niższej półki cenowej – uzupełnia Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Czasem nawet 80 proc. ich koszyka składa się z towarów w promocjach. A u młodych osób jest to średnio ok. 10–20 proc. – dodaje.
Dla firm handlowych rosnąca grupa najstarszych konsumentów oznacza zatem szereg wyzwań. Zyskają sieci handlowe, które najbardziej postawią na marki własne, które można oferować w dużo lepszych cenach niż pozostały asortyment. – Tego typu produktów najczęściej będą szukać właśnie seniorzy. Oczywiście wiele też zależy od tego, jak takie towary zostaną do ich potrzeb dostosowane, ale w sporej większości nie powinno być z tym problemu. Ważne, by odpowiednio wcześnie to zrobić, żeby przyzwyczaić do tego konsumentów – mówi Krzysztof Łuczak.
Czytaj więcej
Holding Steinhoff International, do którego należy 72 procent udziałów w sieci Pepco, stoi na kra...