Ogromne spadki odwiedzalności centrów handlowych w Polsce to już przeszłość

Niedawno handlowcy alarmowali o ogromnych spadkach frekwencji w centrach handlowych, które twierdzą jednak iż ruch w galeriach odbudował się.

Publikacja: 05.05.2022 15:32

Ogromne spadki odwiedzalności centrów handlowych w Polsce to już przeszłość

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak podaje Polska Rada centrów Handlowych (PRCH) w marcu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu wyniosła 99,7 proc. poziomu z marca 2019 r. Z kolei obroty w centrach handlowych w lutym 2022 r. były już tylko o 5 proc. niższe w stosunku do lutego 2019 r.

Pod koniec kwietnia branżowa organizacja handlowców ZPPHiU podała, że w marcu 2022 r. w porównaniu do 2019 r. liczba klientów spadła o 49 proc. ZPPHiU monitoruje odwiedzalność w centrach handlowych na terenie całego kraju, korzystając z raportów Proxi.cloud i danych pozyskanych od firm członkowskich.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity