- Tak się cieszę, że mogę to powiedzieć: tydzień infrastruktury - powiedział Biden do dziennikarzy. Ustawa infrastrukturalna, określana jako "jedyna w swoim rodzaju", proponuje przeznaczenie 1 bln dolarów w ciągu najbliższych ośmiu lat na modernizację autostrad, dróg i mostów, a także na modernizację miejskich systemów tranzytowych i sieci kolei pasażerskich. 450 mld USD z tej sumy to inwestycje, które zatwierdzono już wcześniej. Pozostałe 550 mld USD to nowe wydatki, które mają być zrealizowane w ciągu najbliższych lat.
Jest to największa inwestycja federalna w infrastrukturę kraju od dziesięcioleci i jest postrzegana jako główna wygrana wewnętrzna prezydenta USA.
Czytaj więcej
Wart 2,25 bln dol. pakiet infrastrukturalny prezydenta Joe Bidena okazał się zbliżony do oczekiwań inwestorów, a zapowiedź podwyżek podatków nie wywołała negatywnej reakcji na rynkach.
Prezydent obiecał, że nowe przepisy stworzą miejsca pracy i zmniejszą inflację. Waszyngton od lat próbował uchwalić ustawę mającą na celu modernizację infrastruktury transportowej i użytkowej, która znalazła się pod większą presją z powodu ekstremalnych warunków pogodowych. Biały Dom twierdzi również, że ustawa pomoże w zniesieniu przeszkód w łańcuchu dostaw, które przyczyniają się do wyższych cen .
Za przyjęciem ustawy zagłosowało 228 kongresmenów, w tym 13 Republikanów, zaś 206 było przeciwko (w tym 6 Demokratów).