Fenghua SoleTech, zarejestrowany w RFN chiński producent podeszew, rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną w Polsce i Niemczech. Jeśli się powiedzie, Fenghua będzie trzecią firmą z Państwa Środka notowaną w Warszawie. W czerwcu na GPW zadebiutowało JJ Auto (producent części samochodowych), a równo rok temu Peixin (wytwórca maszyn do produkcji artykułów higienicznych).
Debiut w listopadzie
Fenghua oferuje 1,2 mln akcji nowej emisji, które po podwyższeniu będą stanowiły 10,7 proc. kapitału. Zapisy dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych będą przyjmowane od piątku 17 października do czwartku 23 października włącznie. Debiut spółki na giełdach w Warszawie i we Frankfurcie planowany jest na 6 listopada. Przedział cenowy został ustalony na 10–12 euro za akcję. Gdyby Fenghua sprzedało wszystkie oferowane akcje, pozyskałoby 10,4–12,7 mln euro (netto, czyli po uwzględnieniu kosztów oferty).
Głównym akcjonariuszem Fenghui jest Weijie Lin, pełniący funkcję dyrektora generalnego, który ma 67,5 proc. kapitału. Zobowiązał się do niesprzedawania swojego pakietu przez rok od giełdowego debiutu. Firma nie zamierza przeprowadzać kolejnej oferty w ciągu roku. – Później ewentualna decyzja w tej sprawie zależeć będzie od nastrojów na GPW, zachowania kursu spółki i jej planów rozwoju. Na razie nie ma planów kolejnej emisji, bo wykorzystanie wpływów z obecnej potrwa półtora roku – mówi Jarosław Dąbrowski, prezes DF Capital, który jest oferującym.
Inwestycje i dywidenda
Fenghua jest drugim największym w Chinach producentem podeszew do obuwia sportowego mogącym wytwarzać rocznie 48 mln par. Celem jest zwiększenie mocy do 80 mln par w 2016 r. Do tego posłużą środki z oferty. Planowane jest zwiększenie powierzchni fabryki do 3 tys. mkw. – z 1,6 tys. mkw. – i wyposażenie w nowe maszyny. Łącznie będzie to kosztować 9,9–12,1 mln euro. Pozostałe 0,6 mln euro ma trafić na projektowanie produktów i system informatyczny. – Chiński rynek obuwia sportowego bardzo szybko się rozwija i daleko mu do konsolidacji, więc nie planujemy przejęć – mówi Lin.
Firma w 2015 r. chce wypłacić dywidendę w wysokości od 10 do 20 proc. z zysku wypracowanego w tym roku.