Trzecia chińska firma wejdzie na warszawską giełdę

Drugi największy producent podeszew do butów sportowych w Chinach zadebiutuje na GPW.

Publikacja: 16.10.2014 13:42

Fenghua SoleTech, zarejestrowany w RFN chiński producent podeszew, rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną w Polsce i Niemczech. Jeśli się powiedzie, Fenghua będzie trzecią firmą z Państwa Środka notowaną w Warszawie. W czerwcu na GPW zadebiutowało JJ Auto (producent części samochodowych), a równo rok temu Peixin (wytwórca maszyn do produkcji artykułów higienicznych).

Debiut w listopadzie

Fenghua oferuje 1,2 mln akcji nowej emisji, które po podwyższeniu będą stanowiły 10,7 proc. kapitału. Zapisy dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych będą przyjmowane od piątku 17 października do czwartku 23 października włącznie. Debiut spółki na giełdach w Warszawie i we Frankfurcie planowany jest na 6 listopada. Przedział cenowy został ustalony na 10–12 euro za akcję. Gdyby Fenghua sprzedało wszystkie oferowane akcje, pozyskałoby 10,4–12,7 mln euro (netto, czyli po uwzględnieniu kosztów oferty).

Głównym akcjonariuszem Fenghui jest Weijie Lin, pełniący funkcję dyrektora generalnego, który ma 67,5 proc. kapitału. Zobowiązał się do niesprzedawania swojego pakietu przez rok od giełdowego debiutu. Firma nie zamierza przeprowadzać kolejnej oferty w ciągu roku. – Później ewentualna decyzja w tej sprawie zależeć będzie od nastrojów na GPW, zachowania kursu spółki i jej planów rozwoju. Na razie nie ma planów kolejnej emisji, bo wykorzystanie wpływów z obecnej potrwa półtora roku – mówi Jarosław Dąbrowski, prezes DF Capital, który jest oferującym.

Inwestycje i dywidenda

Fenghua jest drugim największym w Chinach producentem podeszew do obuwia sportowego mogącym wytwarzać rocznie 48 mln par. Celem jest zwiększenie mocy do 80 mln par w 2016 r. Do tego posłużą środki z oferty. Planowane jest zwiększenie powierzchni fabryki do 3 tys. mkw. – z 1,6 tys. mkw. – i wyposażenie w nowe maszyny. Łącznie będzie to kosztować 9,9–12,1 mln euro. Pozostałe 0,6 mln euro ma trafić na projektowanie produktów i system informatyczny. – Chiński rynek obuwia sportowego bardzo szybko się rozwija i daleko mu do konsolidacji, więc nie planujemy przejęć – mówi Lin.

Firma w 2015 r. chce wypłacić dywidendę w wysokości od 10 do 20 proc. z zysku wypracowanego w tym roku.

Wysoka rentowność

Fenghua w I półroczu tego roku miał 42,5 mln euro przychodów, o 14 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto wzrósł o 20 proc., do 9,7 mln euro. Jak będzie w całym roku i kolejnych latach? – Drugie półrocze w Chinach jest zawsze wyraźnie lepsze niż pierwsze. Nie podajemy prognoz. Mogę powiedzieć, że w następnych latach chcemy osiągać zauważalny wzrost wyników – mówi Shiau Wuee Yong, dyrektor finansowy Fenghui.

Marże operacyjne i netto, osiągane przez Fenghuę w ostatnich trzech latach, były wysokie i oscylowały odpowiednio wokół 27 proc. i 20 proc. – To normalne dla naszej spółki wartości, w żaden sposób nie są zawyżone. Trudno jednak powiedzieć, czy uda się je utrzymać w kolejnych latach – zaznacza Yong.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

m.rudke@rp.pl

Fenghua SoleTech, zarejestrowany w RFN chiński producent podeszew, rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną w Polsce i Niemczech. Jeśli się powiedzie, Fenghua będzie trzecią firmą z Państwa Środka notowaną w Warszawie. W czerwcu na GPW zadebiutowało JJ Auto (producent części samochodowych), a równo rok temu Peixin (wytwórca maszyn do produkcji artykułów higienicznych).

Debiut w listopadzie

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Giełda
Niezwykły tydzień na warszawskiej giełdzie
Giełda
Historia pisze się na naszych oczach. WIG w końcu zdobywa 100 tys. pkt
Giełda
Historyczny dzień na GPW. Nowe rekordy indeksów
Giełda
Giełda w Warszawie w górę mimo przeceny na zagranicznych rynkach
Giełda
Świąteczny prezent dla inwestorów z GPW