McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw

W Stanach Zjednoczonych McDonald’s pracuje nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla tych konsumentów, którzy zaciskają pasa. Kosztować ma nie więcej niż 5 dolarów. Polscy konsumenci mają już podobny zestaw.

Publikacja: 13.05.2024 13:40

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych

McDonald’s przyciąga najbiedniejszych

Foto: Bloomberg

Amerykański konsumenci, szczególnie ci mniej zarabiający, uważniej niż niegdyś kontrolują wydatki i rezygnują z posiłków poza domem. Uderza to w przychody sieci fast food, w tym McDonald’s, co dość jasno widać w niedawno ogłoszonych wynikach kwartalnych sieci gastronomicznych. Dlatego koncern pracuje teraz nad wprowadzeniem budżetowego zestawu dla zmagających się kryzysem kosztów życia klientów. 

- Konsumenci w dalszym ciągu oglądają każdego wydawanego dolara dwa razy, gdyż codzienne wydatki są pod presją podwyższonych cen, co z kolei wywiera nacisk na branżę – mówił 30 kwietnia Chris Kempczinski, CEO McDonald’s podczas ogłaszania wyników.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Gastronomia
Dobry początek roku w restauracjach. Mimo długów optymizm wraca na rynek
Gastronomia
KFC już nie z Kentucky. Wielkie przenosiny giganta
Gastronomia
Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gastronomia
Zła wiadomość dla Włochów i dla turystów. Mocno drożeje największy włoski przysmak