Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów

W pierwszym kwartale ruch w tych lokalach wzrósł średnio o 4,7 proc., najmocniej w burgerowniach i lokalach nastawionych na dania z kurczaka. Może to świadczyć o poprawie nastrojów Polaków.

Aktualizacja: 08.05.2024 06:24 Publikacja: 08.05.2024 04:30

Coraz wiekszy ruch w fast foodach

Coraz wiekszy ruch w fast foodach

Foto: Adobe Stock

W pierwszym kwartale ruch w lokalach typu fast food z burgerami oraz kurczakami był 6,5 proc. większy niż rok temu, zaś pizzerie mogą się pochwalić o 3,1 proc. lepszym wynikiem – wynika z badania firmy technologicznej Proxi.Cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Powstało ono w oparciu o analizę zachowań 1,4 mln konsumentów, na podstawie danych ruchu ich telefonów.

Zdaniem ekspertów dane mogą wskazywać na poprawę nastawienia konsumentów, jeśli chodzi o wydatki. Chcą oni przeznaczać środki już nie tylko na podstawowe produkty, ale także na dodatkowe cele, na które dotąd najmocniej je ograniczali – choćby na jedzenie poza domem.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Gastronomia
Dobry początek roku w restauracjach. Mimo długów optymizm wraca na rynek
Gastronomia
KFC już nie z Kentucky. Wielkie przenosiny giganta
Gastronomia
Pizzerie tracą klientów. Efekt Żabki czy boom na kebab?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Gastronomia
Zła wiadomość dla Włochów i dla turystów. Mocno drożeje największy włoski przysmak