Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje

Ceny w kawiarniach czy w sklepach wzrosły nawet ok. 20 proc., ale Polacy rozsmakowali się w coraz lepszej kawie. Pitej na mieście, jak i domu, co widać także po zainteresowaniu ekspresami.

Publikacja: 19.04.2024 04:30

Rynek kawy to wciąż głównie spożywanie w domu, ale w tym sektorze również widać zmiany.

Rynek kawy to wciąż głównie spożywanie w domu, ale w tym sektorze również widać zmiany.

Foto: Adobe Stock

Rynek kawy w Polsce to ok. 7 mld zł, co przypada zarówno na gastronomię, jak i tę pitą w domu. Zdecydowanie widać, że wiedza konsumentów na temat tego produktu rośnie, ponieważ sięgamy po coraz lepsze kawy, mimo iż są one sporo droższe od tych dostępnych choćby w dyskontach.

W Polsce działa już 300 kawiarni specialty, oferujących kawę paloną na miejscu lub z lokalnych palarni. Takich miejsc jest prawie dwa razy więcej niż sześć lat temu, a zdecydowana większość z nich otworzyła się po 2021 r. – mówi Krzysztof Rzyman, właściciel dwóch kawiarni STOR i współzałożyciel palarni ROST. Jest on także współautorem ogólnopolskiego przewodnika po tego typu kawiarniach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Przemysł spożywczy
Starbucks radykalnie zmienia zasady. Będzie nowy kodeks postępowania dla gości
Przemysł spożywczy
Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli Manufaktury. Będzie więcej
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa pod presją kosztów. Szansą rynki zagraniczne
Przemysł spożywczy
Foie gras i łosoś zdominowały francuskie święta
Przemysł spożywczy
Piwo z Polski i innych krajów Unii Europejskiej wlewa się do Rosji