Aktualizacja: 10.03.2025 02:31 Publikacja: 07.12.2023 13:55
Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats
Foto: Bloomberg
Od grudnia użytkownicy aplikacji Uber Eats, która skupiała się na współpracy z restauracjami i dostarczała głównie posiłki, zyskają dostęp do robienia zakupów spożywczych. Firma współpracuje z platformą zakupów ekspresowych Lisek.App, dzięki czemu jej klienci zyskują dostęp do możliwości robienia zakupów spośród ponad 2,2 tys. produktów sklepu z dostawą nawet w 15 minut od momentu opłacenia. W ofercie znajdą się zarówno produkty spożywcze, jak i szeroki asortyment chemii gospodarczej, kosmetyków, akcesoriów elektronicznych oraz zabawek.
Jak donosi Reuters, brazylijski przemysł kawowy stoi w obliczu poważnego kryzysu. Zapasy kawy się kończą, a magazyny świecą pustkami. Ceny już są rekordowo wysokie. Brazylia jest największym producentem kawy na świecie. Z czego wynikają problemy?
Choć zadłużenie sektora przekracza 400 mln zł, to jednak firmy są zadowolone z wyników. I spodziewają się, że konsumenci chętniej będą jadać poza domem lub zamawiać posiłki.
Jedna z największych sieci fast-food na świecie przenosi centralę do Teksasu, choć jeszcze nie tak dawno jej pełna nazwa brzmiała Kentucky Fried Chicken. Władze stanu Kentucky są tym ruchem oburzone.
W 2024 r. ruch w tego typu lokalach gastronomicznych spadł o 3,6 proc., choć inne formaty typu fastfood zyskały klientów. Może to być efekt zarówno silniejszej konkurencji sklepów, np. Żabki, jak i rosnącej popularności innego typu dań.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Zmieniający się klimat i ekstremalne zjawiska pogodowe, z jakimi mieliśmy do czynienia w zeszłym roku, spowodowały wzrost cen niektórych produktów. We Włoszech, które słynęły z pysznej i taniej kawy, szykują się podwyżki m.in. popularnego espresso.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
Sztuczna inteligencja może pomóc uczniom w nauce, ale kluczowy w edukacji zawsze jest człowiek i jego motywacja do czerpania wiedzy z dostępnych źródeł – mówi Barbara Dubiecka-Kruk, nauczycielka matematyki, bohaterka podcastu z cyklu „Rzecz o AI”.
Sen jest niezbędny, by organizm się zregenerował. Jednak przedstawiciele pokolenia Z coraz częściej są gotowi z niego częściowo rezygnować, bo nie starcza im czasu na realizację własnych pasji czy zdobywanie nowych umięjętności. Popularność trendu „od piątej do dziewiątej” pokazuje, że mamy do czynienia z nowym zjawiskiem wśród młodych ludzi.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
Reed Hastings zbił miliardowy majątek jako współtwórca Netfliksa, ale od dwóch lat nie zarządza już tą firmą. Poświęcił się za to innym projektom biznesowym. Jednym z nich jest ośrodek narciarski, bo sporty zimowe to jego pasja. „Wiem, że dla Europejczyków prywatne narciarstwo brzmi źle, ale w USA jest inaczej” – mówi w rozmowie z „Financial Times”.
Z H&M współpracowały najbardziej znane domy mody, wystarczy wymienić takie marki jak Balmain, Versace, Stella McCartney czy Comme des Garçons. Tej wiosny kolekcję dla szwedzkiego giganta zaprezentuje polska projektantka Magda Butrym. To pierwsza tego typu współpraca polskiego projektanta czy projektantki z H&M.
W praktycznie każdej firmie można znaleźć procesy, których efektywność można podnieć, wykorzystując narzędzia AI.
Sprzedaż czołowych firm handlu internetowego w ostatnich latach wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Dominują te z odzieżą i butami, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Zdecydowanie najlepiej radzą sobie jednak sklepy średniej wielkości.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas