Aktualizacja: 18.06.2021 11:47 Publikacja: 18.06.2021 11:47
Foto: Fotorzepa/Monika Kuc
Młoda artystka podejmuje otwarcie kwestie finansowania sztuki i wydarzeń artystycznych. Relacje sztuki i pieniędzy budzą zwykle emocje w kontekście aukcyjnych rekordów, zwłaszcza niewiarygodnych sum podbijanych w licytacjach chwytami promocyjno-marketingowymi za współczesne dzieła, których sława przerasta rzeczywistą wartość.
Ale problem finansowania sztuki znacznie częściej dotyka twórców i publiczne instytucje, zajmujące się jej popularyzowaniem w codziennej praktyce, o czym zwykle nie dyskutuje się głośno i nie ujawnia szczegółów. „Wystawa Jaki mamy budżet? – Where’s the Money?” jest gorzko-humorystyczną opowieścią o tym, czego nie było i co się nie wydarzyło z powodu braku środków, czy ich chronicznego niedoboru. Ada Zielińska prezentuje ironiczną fotograficzną galerię niezrealizowanych dzieł i projektów, i zaprzepaszczonych szans, łamiących talenty i kariery. I do każdego obiektu dołącza informację, jakich sum zabrakło lub jakie są potencjalne koszty urzeczywistnienia artystycznego pomysłu. To kwoty przeważnie wcale nie tak wygórowane, od kilkuset złotych do stu tysięcy. W wyjątkowych wypadkach sięgają kilkuset tysięcy.
„Chlasta. Przemiany 1960-1989” to album wybitnego fotografika, który przynosi czarno-białe zdjęcia pierwszej stolicy Polski i jej okolic.
Polubiliśmy Noce Muzeów, więc Noc Fotografii ma także szanse na sukces.
22. Fotofestiwal w Łodzi to jeden z najważniejszych międzynarodowych przeglądów współczesnej fotografii.
Polska fotografia jest sztuką o niemal stuletniej tradycji. Ekspozycja w krakowskim Muzeum Fotografii pokazuje to w niestandardowy sposób.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Jeszcze tylko do końca weekendu można oglądać wystawy i uczestniczyć w wydarzeniach Fotofestiwalu w Łodzi, wielkiego międzynarodowego przeglądu najbardziej gorących zjawisk w fotografii.
Fotografia na rynku sztuki zdobyła trwałe miejsce, ale ceny podlegają wahaniom. Na polskim rynku mieliśmy ostatnio wyjątkową aukcję prac Ryszarda Horowitza.
Oryginalny projekt gmachu Filharmonii Szczecińskiej zyskał światowy rozgłos. Budynek, który stał się nowym symbolem Szczecina, ale też polską „supergwiazdą” architektoniczną, świętuje swoje dziesięciolecie.
Jakie atrakcje czekają na tych, którzy ostatnie tygodnie wakacji spędzają w Warszawie? Prezentujemy subiektywny przegląd ciekawych wydarzeń.
Siemaszko miał szczęście do Warszawy, a Warszawa do niego. Portretował ją pięknie.
Aparaty fotograficzne w stylu vintage znowu mają swoje pięć minut – to zasługa mediów społecznościowych. Dzięki temu japoński producent, który jeszcze dekadę temu borykał się z problemami, może dzisiaj mówić o wielkim sukcesie.
Polski fotograf Daniel Koszela został wyróżniony przez agencję kosmiczną NASA za zdjęcie zorzy polarnej i obserwatorium na Śnieżce tytułem fotografii dnia.
Rynek fotografii kolekcjonerskiej w świecie działa od końca lat 60. XX wieku. W Polsce zaczął się rozwijać po 2000 roku. Różnice w cenach są znaczące, ale artystyczna fotografia wszędzie ma już swych wiernych kolekcjonerów.
„Chlasta. Przemiany 1960-1989” to album wybitnego fotografika, który przynosi czarno-białe zdjęcia pierwszej stolicy Polski i jej okolic.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas