Aktualizacja: 22.02.2025 17:24 Publikacja: 23.11.2023 03:00
Lena (Martyna Byczkowska), marząc o filmówce, kręci odważny film z własnym udziałem
Foto: Robert Pałka Netflix
Ten serial bywa reklamowany jako film dla młodzieży, ale dzięki młodzieńczej energii bohaterów, którzy skończyli maturę, można się poczuć znowu częścią tej grupy docelowej, nie cierpieć na peselozę, bez względu na faktyczną różnicę wieku. Czujemy wiatr w plecy: skończył się rok szkolny, zaczęło się lato, jest wyjazd nad morze, piękna pogoda i szansa na miłość.
Sześcioodcinkowy serial Netflixa autorstwa Kamili Tarabury i Niny Lewandowskiej wyreżyserowały Kamila Tarabura i Katarzyna Warzecha, które poznały się w filmowej Szkole Wajdy i pracowały na planie „Zielonej granicy” Agnieszki Holland. Scenariusz napisały Nina Lewandowska, Kamila Tarabura i Jędrzej Napiecek. Te nazwiska niewiele jeszcze masowej widowni mówią, ale już sam tytuł „Absolutni debiutanci” w świecie, gdzie trzeba być gwiazdą od urodzenia, daje alibi w okresie, gdy twórcy zaczynają walkę o lepszą pozycję w streamingowych rankingach.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„Variety" informuje o szoku w świecie kina i Jamesa Bonda: Amazon MGM przejął pełną „kreatywną kontrolę” nad franczyzą 007 po tym jak producenci Barbara Broccoli i Michael G. Wilson wycofali się z tej roli.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
Dwie kobiety-reżyserki, Mary Bronstein i Johanna Moder, pokazały filmy o trudnym życiu i jeszcze trudniejszym macierzyństwie.
„Biały lotos 3” jest bodaj największą porażką w świecie niekonwencjonalnych seriali. Premiera ośmioodcinkowej serii w HBO/Max 17 lutego.
KinoGram, kino mieszczące się w przestrzeni Fabryki Norblina, zaprasza na dwa autorskie cykle. W programie wydarzeń cyklicznych zobaczymy klasykę europejskiego kina, czyli Podwójne Życie Weroniki w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz dokument Against Gravity o Jeanie Paulu Gaultier.
„3000 metrów nad ziemią” dzieli widzów. Jedni się bawią, drudzy są rozczarowani.
Warto pamiętać, że powieść „Robot” Adama Wiśniewskiego-Snerga została wybrana na najważniejszą polską książkę fantastyczną.
Stylowy kryminał „The Order” nawiązuje do najlepszych tradycji gatunku. A przy tym dotyka problemu, który w erze polaryzacji może wybuchnąć ze zdwojoną siłą.
Długo się zastanawiałem, czy w ogóle robić taki film, a także – jak go zrobić. Uznałem, że jeśli chcemy być uczciwi, to musimy pokazać prawdę – mówi Maciej Ślesicki, reżyser i scenarzysta, współtwórca Warszawskiej Szkoły Filmowej, o filmie „Ludzie”, opowiadającym o losie cywilnych ofiar rosyjskiej agresji w Ukrainie, który właśnie trafił do kin w Polsce.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Publiczność kocha gwiazdy, a gwiazdy tęsknią za skromnymi, artystycznymi filmami.
„Dzień zero” to pierwszy serial z główną rolą Roberta De Niro. Gra byłego prezydenta USA, który ma uratować kraj przed katastrofami, które już znamy i niebawem poznamy. Premiera 20 lutego w Netfliksie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas