Czy warto założyć firmę w Japonii? Rekomendacje polskiego przedsiębiorcy z Tokio

W usługach budowanie głębokich relacji z klientami jest kluczowe. Cierpliwe tłumaczenie i wyjaśnianie zająć może dłużej, niż sama usługa. Jeśli jednak japoński kontrahent zobaczy naszą cierpliwość i dokładność, to pomoże nam zbudować trwałą relację, która doprowadzi do owocnej współpracy. Jeśli zależy nam na szybkim działaniu to Japonia może nie być odpowiednim rynkiem - mówi Miłosz Bugajski, założyciel firmy specjalizującej się w marketingu internetowym w Japonii.

Publikacja: 10.07.2024 03:39

Tokio, dystrykt Akihabara.

Tokio, dystrykt Akihabara.

Foto: Adobe Stock

Andrzej Pieniak (Instytut Boyma): Jak rozpoczęła się Twoja kariera w Japonii?

Miłosz Bugajski, właściciel firmy Jade Antlers: Moja pasja do Japonii zaczęła się już w gimnazjum, początkowo od nauki języka japońskiego, a ten otworzył przede mną drzwi do świata japońskiej kultury i sztuki. Ta fascynacja prowadziła mnie przez lata, aż w końcu studiując w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (SGH) miałem okazję uczestniczenia w wymianie w Ritsumeikan Asia Pacific University w Japonii, gdzie kompletnie zakochałem się w tym kraju i jego kulturze. Pod koniec studiów na SGH zacząłem szukać możliwości rozwoju zawodowego w Japonii. Nie mając jeszcze dużego doświadczenia, a jedynie pasję i determinację, zacząłem wysyłać maile do głównych, butikowych agencji marketingowych w Tokio. Tak udało mi się znaleźć pierwszą pracę, która zasponsorowała mój lot do Japonii.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Eksport
Polska firma wygrała przetarg i zbuduje promy dla Szkotów
Eksport
Jacek Tomczak: Expo to świat wolnego handlu
Eksport
KUKE weźmie na siebie 80 proc. ryzyka transportu towarów na Ukrainę
Eksport
Douglas Alexander: Wielka Brytania chce mocniej współpracować z Polską
Eksport
Wietnam jako kierunek eksportu? Oto bariery i perspektywy