Takich placówek ma być łącznie tuzin. Dotychczas pierwsze biuro otwarto w Katowicach i drugie wczoraj we Wrocławiu.

Regionalne biura handlowe to nowy element, który ma być uzupełnieniem dotychczasowej działalności Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Zadaniem placówek ma być zwiększenie rozpoznawalności Agencji w regionach wśród przedsiębiorców, szczególnie tych z sektora MŚP i pomoc im w ekspansji zagranicznej.

- Działalność PAIH opiera się na wsparciu dla inwestorów, eksporterów i promocji marki polskiej gospodarki. Otwarte dziś biuro ma służyć przedsiębiorcom i realizować te cele. Zachęcam do kontaktu z Agencją – mówił w czwartek we Wrocławiu Piotr Dytko, członek zarządu PAIH.

Czytaj więcej

PAIH otworzyła pierwsze z dwunastu regionalnych biur handlowych

- Skuteczny proces inwestycyjny jest możliwy tylko przy współpracy wszystkich organizacji. Przykładem tego jest Wrocław. Regionalne biuro handlowe pozwoli przybliżyć PAIH do przedsiębiorców i lokalnych partnerów – instytucji i organizacji – dodał Dytko.

Regionalne placówki mają być uzupełnieniem i wzmocnieniem dla centrali Agencji w Warszawie i sieci zagranicznych biur handlowych PAIH działających na całym świecie (aktualnie Agencja posiada 54 zagraniczne biura).