E-commerce najgorętszym trendem także dla banków

Nowa bramka płatnicza dla korporacji od mBanku

Publikacja: 15.12.2020 00:01

Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku

Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku

Pandemia Covid – 19 zmieniła, i to najprawdopodobniej bezpowrotnie zwyczaje zakupowe Polaków.  Podczas lockdownu wiele osób przeniosło robienie zakupów do sieci. Z dokonywaniem zakupów w Internecie  nierozerwalnie wiążą się płatności internetowe. W dobie wszechobecnej komputeryzacji i dążenia do skrócenia czasu wszystkich codziennych czynności, szybkie płatności internetowe są naturalnym rozwiązaniem. Na rynku działa wielu dostawców bram płatniczych, od stycznia tego roku swoja bramkę Paynow oferuje mBank. Usługa skierowana jest nie tylko do małych i średnich firm, ale również do największych przedsiębiorstw. Dzięki bramce pieniądze dostępne są na koncie sprzedawcy zaraz po dokonaniu wpłaty przez kupującego, a prowizja od przyjętych płatności wynosi standardowo 0,95 proc. wartości transakcji i jest niezależna od wysokości obrotów. Warto podkreślić, że Paynow to także platforma dystrybucji unikalnych usług mBanku, mających na celu pozytywny wpływ na sprzedaż merchantów. Narzędzie zapewnia poprawę konwersji, zwiększenie wartości koszyka w sklepie za sprawą finansowania ratalnego, a także w przypadku największych merchantów pozyskanie nowych nabywców dzięki integracji z programem mOkazje, z którego korzystają już dwa miliony klientów banku.

Główne korzyści

Wpłata klienta powoduje natychmiastowy dostęp do środków na koncie bankowym.

Nie trzeba czekać na wypłatę i niczego zlecać.

Prowizja od transakcji to jedyny koszt (standardowo 0,95 proc. wartości transakcji).

Pełny dostęp do panelu sprzedawcy poprzez system bankowości internetowej

Bramka inna niż wszystkie

Paynow to system płatności online dla e-commerce, który wyróżnia się na rynku. Aby z niego skorzystać, wystarczy posiadać rachunek firmowy w mBanku, gdyż Panel do zarządzania płatnościami zintegrowany jest z serwisem transakcyjnym banku. Loguje się do niego tak samo jak do banku. Konto firmowe w mBanku pozwala w jednym miejscu zarządzać finansami, obsługiwać bramkę płatniczą i obsługiwać wszystkie produkty banku (jak na przykład karty, gotówkę, czy produkty finansowania handlu).

Aktywacja bramki Paynow jest bezpłatna. Należy  zapłacić natomiast stałą, niezależną od wysokości obrotów prowizję, która wynosi 0,95 proc. wartości przyjętej płatności. Prowizja w przypadku dużych firm jest negocjowana indywidualnie. W przypadku konkurencyjnych bramek płatniczych prowizja przekracza 1 proc., często pobierana jest także opłata startową w wysokości kilku lub kilkudziesięciu złotych.

Paynow jest pierwszym integratorem płatności wykorzystującym rozwiązania chmurowe. Oznacza to elastyczność i bezproblemową właściwie obsługę dowolnego wolumenu płatności. Pieniądze widoczne są na koncie od razu po dokonaniu wpłaty przez klienta. Sprzedający nie musi czekać na wypłaty i nic zlecać, tak jak ma to miejsce w innych systemach do płatności internetowych. Paynow oferuje metody płatności w postaci pay-by-linka, BLIKa oraz karty płatniczej, a w przyszłości także płatności ratalne.

Bezpłatna rejestracja i  tylko 0,95 proc. prowizji od transakcji bez konieczności negocjacji i deklarowanej kwoty obrotu. W przypadku wysokich wolumenów istnieje możliwość wprowadzenia elastycznych cen indywidualnych.

Bramka dla dużych firm

W pierwszej kolejności z usług Paynow zaczęły korzystać małe i średnie przedsiębiorstwa zarejestrowane w mBanku. Po niespełna roku płatności w swoim sklepie poprzez paynow obsługuje już ponad 3000, a wolumen nieprzerwanie od startu rośnie o kilkadziesiąt proc. co miesiąc.

Obecnie Paynow jest dostępny także dla klientów bankowości korporacyjnej mBanku, jako jeden z modułów bankowej platformy internetowej mBank Company Net. Pierwsze korporacje prowadzące sprzedaż on-line już korzystają z usługi, której unikalną przewagą w segmencie największych firm jest to, że Paynow to nie tylko bramka płatności, ale także platforma dystrybucji unikalnych usług mBanku, mających na celu pozytywny wpływ na sprzedaż merchantów, korzystających z Paynow.

Partner godny zaufania

mBank od zawsze był silny w digital commerce. Jako jeden z pierwszych na rynku, kiedy e-commerce dopiero się tworzył, uruchomił szybkie, bezpieczne płatności internetowe (mTransfer) oraz umożliwił swoim klientom finansowanie w e-commerce dzięki mRatom. Od swojego założenia mBank, jeszcze jako BRE Bank, pracował z liderami polskiej gospodarki. Poprzez budowę oferty własnej bramki płatności on-line, bank chce umocnić swoją obecność jako partnera pracującego z liderami e-handlu. Szczególnie teraz gdy e-commerce podwoił swoje dynamiki, a w sieć wchodzą nowe segmenty gospodarki, stabilność dostawcy płatności, który jest tak ważny w sprzedaży on-line przestała być luksusem, a stała się krytyczną koniecznością.

Dla banku Paynow to nie tylko usługa bramki, ale także ogromny projekt badawczy za nią stojący, szczególnie nastawiony na zachowanie kupujących i płacących on-line w kanale mobilnym.

Statystycznie rzecz biorąc

Jak wynika z danych GUS, sprzedaż on-line w kwietniu w porównaniu do marca wzrosła o prawie 30 proc. Natomiast w październiku br. zwiększyła się w porównaniu z poprzednim okresem wartość sprzedaży detalicznej przez Internet (w cenach bieżących). W rezultacie udział tej formy handlu w sprzedaży detalicznej ogółem wzrósł z 6,8 proc. we wrześniu br. do 7,3 proc. Sektor e-handlu rozwijał się w szybkim tempie już przed pandemią, a obecna sytuacja to tempo widocznie zwiększa. Historia pokazała, że właśnie w dobie kryzysu należy szukać możliwości ekspansji i rozwoju oraz sięgać po wszelkie dostępne rozwiązania technologiczne i logistyczne. Jeśli jeszcze w marcu transformacja cyfrowa była wyborem, teraz jawi się jako absolutna konieczność.

Komentarz: Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku:

Wzrost dynamiki sprzedaży eCommerce dotyczy nie tylko małych firm, często rozpoczynających przygodę ze sprzedażą internetową ale również dużych merchantów. mBank korporacyjny jest jednym z największych dostawców usług finansowych i rozliczeniowych dla średnich i dużych firm – mamy w portfelu czołowych klientów z branży spożywczej, szeroko pojętej sprzedaży detalicznej, ale również meblarskiej czy gamingowej – a właśnie w tych branżach eCommerce stał się kluczowy. Zawsze byliśmy jednym z czołowych banków dostarczających zindywidualizowane rozwiązania rozliczeniowe i uzupełnienie oferty o bramkę i szeroko pojęte rozwiązania wspierające eCommerce jest naturalnym krokiem.

Zależy nam na tym, żeby dostarczyć pełen zakres usług finansowych – tak aby wszelkie potrzeby natury finansowej mogły być załatwione w ramach jednego banku a niekoniecznie przy pomocy dostawców zewnętrznych. Stawiamy na kompleksowość oferty – bramka jest produktem centralnym, ale dostarczymy również rozwiązania uzupełniające – finansowanie (raty) dla kupujących, dostęp do bazy detalicznej mBanku poprzez mOkazje (dla największych klientów), czy finansowanie dla merchanta, a w przyszłości inne usługi uzupełniające. Mamy produkt atrakcyjny cenowo, elastyczny, w pełni zintegrowany z bankowością internetową mBanku CompanyNet. Paynow jest przystosowany nie tylko do zakupów przez komputer czy tablet, ale również przez coraz częściej wykorzystywanego smartfona.

Materiał powstał we współpracy z mBankiem

Pandemia Covid – 19 zmieniła, i to najprawdopodobniej bezpowrotnie zwyczaje zakupowe Polaków.  Podczas lockdownu wiele osób przeniosło robienie zakupów do sieci. Z dokonywaniem zakupów w Internecie  nierozerwalnie wiążą się płatności internetowe. W dobie wszechobecnej komputeryzacji i dążenia do skrócenia czasu wszystkich codziennych czynności, szybkie płatności internetowe są naturalnym rozwiązaniem. Na rynku działa wielu dostawców bram płatniczych, od stycznia tego roku swoja bramkę Paynow oferuje mBank. Usługa skierowana jest nie tylko do małych i średnich firm, ale również do największych przedsiębiorstw. Dzięki bramce pieniądze dostępne są na koncie sprzedawcy zaraz po dokonaniu wpłaty przez kupującego, a prowizja od przyjętych płatności wynosi standardowo 0,95 proc. wartości transakcji i jest niezależna od wysokości obrotów. Warto podkreślić, że Paynow to także platforma dystrybucji unikalnych usług mBanku, mających na celu pozytywny wpływ na sprzedaż merchantów. Narzędzie zapewnia poprawę konwersji, zwiększenie wartości koszyka w sklepie za sprawą finansowania ratalnego, a także w przypadku największych merchantów pozyskanie nowych nabywców dzięki integracji z programem mOkazje, z którego korzystają już dwa miliony klientów banku.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności