Wielkie marki wyznaczają trendy

Wartość marek notowanych w rankingu spadła w najnowszym zestawieniu z 65,6 do 64,7 mld zł.

Aktualizacja: 27.01.2017 13:37 Publikacja: 25.01.2017 21:30

Wielkie marki wyznaczają trendy

Foto: Rzeczpospolita

Tegoroczna, 13. edycja rankingu najcenniejszych polskich marek nie uchroniła się od pecha – w porównaniu z poprzednim rokiem nastąpił spadek wartości portfela z 65,7 do 64,7 mld zł. Niekorzystne zmiany dotknęły aż 143 marek z grona 330 najcenniejszych.

Warto podkreślić, że wartość marki jest wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że zmiany w zestawieniu mogą być także konsekwencją zmiany źródła danych. W tym roku mamy także do czynienia z nową metodą przeprowadzania badania konsumenckiego – badanie internetowe zastąpiło wywiady personalne. Przyjrzyjmy się zatem, jak poszczególne marki poradziły sobie z tymi modyfikacjami.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego