Przesyłka trafi pod wskazany adres

Efektywne wykorzystanie przebiegu auta i czasu pracy kierowcy możliwe jest dzięki dostępnym na rynku licznym programom.

Publikacja: 29.03.2021 02:30

Dla firm kurierskich, które dysponują kilkunastoma tysiącami samochodów, programy to niezbędne narzędzie. Można je wgrać nawet na smartfona. Ten typ telefonu ma GPS i pozwala na płynną pracę nawigacji oraz komunikację dyspozytora z kierowcą.

Dla skutecznej pracy kuriera przydatne jest geokodowanie, które pozwala w sposób maszynowy nanieść dane adresowe na mapy. W tym roku GLS rozpoczął współpracę w pełnej skali z AutoMapą. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta z nowej, specjalnej aplikacji do lokalizacji paczek. Nowe narzędzie funkcjonuje we wszystkich ponad 40 oddziałach GLS w Polsce.

AutoMapa koduje geokoordynaty w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna. – Możemy wyznaczać trasy kurierskie w dowolny sposób, niezależnie od kodów pocztowych, które dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – tłumaczy Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.

– Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany) – opisuje proces Lauer.

Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych. – Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1,5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny – przekonuje Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.

Specjalistycznym narzędziem firm transportowych jest również geofencing, który po wjechaniu w wyznaczoną strefę automatycznie może zawiadamiać klienta o np. zbliżaniu się dostawy.

Dla powyższych programów niezbędne są cyfrowe mapy, dostosowane do potrzeb profesjonalistów. Jest to szczególnie istotne w przypadku większych samochodów ciężarowych.

System uwzględnia wszelkie ograniczenia dla większych pojazdów, co pozwala od razu na obranie optymalnej trasy, bez ryzyka nadrabiania kilometrów z powodu np. wiaduktu o niższej wysokości niż naczepa, czy też ograniczeń wagowych. – Narzędzia wykorzystujące mapy dla samochodów ciężarowych są w stanie zaplanować trasę, uwzględniając te czynniki, dzięki którym kierowcy unikną problemów wynikających z ograniczeń infrastruktury – wyjaśnia Marta Staniszewska, GBOX.

- Artykuł powstał w ramach dodatku promocyjno-informacyjnego Transport i Biznes.

Dla firm kurierskich, które dysponują kilkunastoma tysiącami samochodów, programy to niezbędne narzędzie. Można je wgrać nawet na smartfona. Ten typ telefonu ma GPS i pozwala na płynną pracę nawigacji oraz komunikację dyspozytora z kierowcą.

Dla skutecznej pracy kuriera przydatne jest geokodowanie, które pozwala w sposób maszynowy nanieść dane adresowe na mapy. W tym roku GLS rozpoczął współpracę w pełnej skali z AutoMapą. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta z nowej, specjalnej aplikacji do lokalizacji paczek. Nowe narzędzie funkcjonuje we wszystkich ponad 40 oddziałach GLS w Polsce.

Ekonomia
Pracownik w centrum uwagi organizacji
Ekonomia
Korzyści dla firmy z wynajmu długoterminowego
Ekonomia
Czy sukces może uśpić czujność lidera?
Materiał Promocyjny
Porównywarka finansowa, czyli jak szybko wybrać najlepszy produkt bankowy
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Ekonomia
Świetny debiut Diagnostyki na GPW. Akcje mocno w górę