Przesyłka trafi pod wskazany adres

Efektywne wykorzystanie przebiegu auta i czasu pracy kierowcy możliwe jest dzięki dostępnym na rynku licznym programom.

Publikacja: 29.03.2021 02:30

Dla firm kurierskich, które dysponują kilkunastoma tysiącami samochodów, programy to niezbędne narzędzie. Można je wgrać nawet na smartfona. Ten typ telefonu ma GPS i pozwala na płynną pracę nawigacji oraz komunikację dyspozytora z kierowcą.

Dla skutecznej pracy kuriera przydatne jest geokodowanie, które pozwala w sposób maszynowy nanieść dane adresowe na mapy. W tym roku GLS rozpoczął współpracę w pełnej skali z AutoMapą. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta z nowej, specjalnej aplikacji do lokalizacji paczek. Nowe narzędzie funkcjonuje we wszystkich ponad 40 oddziałach GLS w Polsce.

AutoMapa koduje geokoordynaty w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna. – Możemy wyznaczać trasy kurierskie w dowolny sposób, niezależnie od kodów pocztowych, które dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – tłumaczy Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.

– Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany) – opisuje proces Lauer.

Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych. – Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1,5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny – przekonuje Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.

Specjalistycznym narzędziem firm transportowych jest również geofencing, który po wjechaniu w wyznaczoną strefę automatycznie może zawiadamiać klienta o np. zbliżaniu się dostawy.

Dla powyższych programów niezbędne są cyfrowe mapy, dostosowane do potrzeb profesjonalistów. Jest to szczególnie istotne w przypadku większych samochodów ciężarowych.

System uwzględnia wszelkie ograniczenia dla większych pojazdów, co pozwala od razu na obranie optymalnej trasy, bez ryzyka nadrabiania kilometrów z powodu np. wiaduktu o niższej wysokości niż naczepa, czy też ograniczeń wagowych. – Narzędzia wykorzystujące mapy dla samochodów ciężarowych są w stanie zaplanować trasę, uwzględniając te czynniki, dzięki którym kierowcy unikną problemów wynikających z ograniczeń infrastruktury – wyjaśnia Marta Staniszewska, GBOX.

- Artykuł powstał w ramach dodatku promocyjno-informacyjnego Transport i Biznes.

Dla firm kurierskich, które dysponują kilkunastoma tysiącami samochodów, programy to niezbędne narzędzie. Można je wgrać nawet na smartfona. Ten typ telefonu ma GPS i pozwala na płynną pracę nawigacji oraz komunikację dyspozytora z kierowcą.

Dla skutecznej pracy kuriera przydatne jest geokodowanie, które pozwala w sposób maszynowy nanieść dane adresowe na mapy. W tym roku GLS rozpoczął współpracę w pełnej skali z AutoMapą. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta z nowej, specjalnej aplikacji do lokalizacji paczek. Nowe narzędzie funkcjonuje we wszystkich ponad 40 oddziałach GLS w Polsce.

Ekonomia
Światy nauki i biznesu powinny łączyć siły na rzecz komercjalizacji
Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Technologie napędzają firmy