Aktualizacja: 16.12.2016 23:19 Publikacja: 02.02.2016 00:01
2 zdjęcia
ZobaczWiedźmin rozsławia Polskę w świecie
Foto: materiały prasowe
Zdobywca głównej nagrody w tegorocznej, czwartej już edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu jest doskonale znany nie tylko fanom gier komputerowych. Tym bardziej że choć jako marka biznesowa Wiedźmin (na świecie znana pod angielską nazwą The Witcher) funkcjonuje od 2007 r., jej korzenie sięgają lat 80. XX wieku.
To wtedy powstało pierwsze opowiadanie Andrzeja Sapkowskiego, którego bohaterem był Geralt z Rivii, czyli wiedźmin (płatny zabójca potworów). Zostało napisane na konkurs „Fantastyki" i ukazało się pod koniec 1986 r. W następnych latach Sapkowski publikował kolejne opowiadania osadzone w wiedźmińskim świecie. W 1994 r. do księgarń trafiła pierwsza część pięciotomowej sagi o Wiedźminie, która ugruntowała pozycję Sapkowskiego jako jednego z najlepszych pisarzy fantasy nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Chyba każdy z nas przynajmniej raz stawał przed wyborem jakiegoś produktu bankowego. W gąszczu ofert i ich parametrów niezwykle trudno się połapać, a zły wybór może słono kosztować. Na szczęście z pomocą przychodzi porównywarka finansowa.
Akcje Diagnostyki zadebiutowały na GPW. Kurs otwarcia wyniósł 125,5 zł czyli był o 19,5 proc. wyższy od ceny emisyjnej. Chwilę po debiucie wzrosty jeszcze przyspieszyły i przekraczały 25 proc.
Prace budowlane na morzu przy projekcie morskiej farmy wiatrowej Baltica 2, realizowanym przez PGE i Ørsted, ruszą pod koniec 2025 r. O inwestycji, dotychczasowych działaniach i zadaniach na najbliższy czas mówią prezes zarządu PGE Dariusz Marzec i dyrektor zarządzająca Ørsted Offshore Polska Agata Staniewska-Bolesta.
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek warto się upewnić, że nasza rodzina lub dzieci jadące na ferie mają odpowiednią ochronę ubezpieczeniową.
Zoptymalizuj proces wysyłki i zwiększ efektywność operacyjną dzięki Weekendowym Nadaniom od InPost. Nadania w weekend to możliwość szybszej realizacji zamówień, eliminacja poniedziałkowego chaosu w magazynie oraz podniesienie poziomu satysfakcji klientów. Sprawdź, jak możesz działać sprawniej i zyskać przewagę konkurencyjną.
Chociaż wśród 220 najcenniejszych polskich marek przewagę liczebną mają przedstawiciele branży spożywczej, to pod względem wartości przewodzi branża paliwowo-energetyczna na czele z Orlenem.
Wyceny najdroższych marek świata idą już w setki miliardów dolarów. To głównie efekt szybkiego wzrostu wartości znaków firmowych tych gigantów.
Pandemia to dla marek okazja umocnienia i podkreślenia swojej obecności. Przestają być neutralne etycznie, światopoglądowo, lepiej rozumieją ideę celu pozakomercyjnego, niezwiązanego ze swoim istnieniem.
Pandemia wymusiła na firmach odzieżowych i obuwniczych oszczędności i walkę o internautę. To czas dla kreatywnych.
Wśród dwunastu najcenniejszych marek połowę stanowią te z sektora paliwowo-energetycznego. Przejęcia spowodują, że wkrótce już cztery z nich będą należały do Orlenu, płockiego koncernu paliwowego.
Pomimo pandemii największe przedsiębiorstwa realizują potężne projekty i wdrażają nowe, zielone strategie.
PZU - największa grupa ubezpieczeniowa w naszym kraju wyraźnie wyprzedziła czołowe banki.
20 czołowych marek wartych jest ponad 16 mld zł. Za niemal połowę tej kwoty odpowiada lider, który nadal się umacnia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas