Wiedźmin rozsławia Polskę w świecie

Zwycięzca konkursu pracuje nad tytułem, który ma ugruntować jego pozycję w światowej czołówce branży gier komputerowych

Aktualizacja: 16.12.2016 23:19 Publikacja: 02.02.2016 00:01

Foto: materiały prasowe

Zdobywca głównej nagrody w tegorocznej, czwartej już edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu jest doskonale znany nie tylko fanom gier komputerowych. Tym bardziej że choć jako marka biznesowa Wiedźmin (na świecie znana pod  angielską nazwą The Witcher) funkcjonuje od 2007 r., jej korzenie sięgają lat 80. XX wieku.

To wtedy powstało pierwsze opowiadanie Andrzeja Sapkowskiego, którego bohaterem był Geralt z Rivii, czyli wiedźmin (płatny zabójca potworów). Zostało napisane na konkurs „Fantastyki" i ukazało się pod koniec 1986 r. W następnych latach Sapkowski publikował kolejne opowiadania osadzone w wiedźmińskim świecie. W 1994 r. do księgarń trafiła pierwsza część pięciotomowej sagi o Wiedźminie, która ugruntowała pozycję Sapkowskiego jako jednego z najlepszych pisarzy fantasy nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Pozostało 92% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym