Materiał partnera: Castorama
Tylko w 2022 r. wytworzono w Polsce 128 mln ton odpadów. Nie dziwi zatem, że temat ten staje się istotnym obszarem strategii zrównoważonego rozwoju dla biznesu, zwłaszcza wśród firm z rynku handlu detalicznego.
Jedną z firm, które podejmują działania na rzecz efektywnej gospodarki odpadowej, jest działająca od 27 lat na polskim rynku Castorama – lider w sektorze home improvement.
Kwiaty za elektrograty, czyli zbiórka elektroodpadów na wielką skalę
Castorama w Polsce od ponad dekady angażuje się w edukację ekologiczną swoich klientów i pracowników. „Kwiaty za elektrograty” to ogólnopolski projekt zachęcający do odpowiedzialnego pozbywania się niepotrzebnych sprzętów. Podczas organizowanej dwa razy do roku akcji, uczestnicy za oddane elektrośmieci otrzymują sezonowe rośliny – wrzosy lub bratki, w doniczkach produkowanych w 100 proc. z recyklingu.
Od momentu zainicjowania projektu sieć przyjęła od klientów 4863 tony elektrośmieci, a dodatkowe działania zbiórkowe w sklepach przyczyniły się do zebrania kolejnych ponad 4000 ton odpadów w ciągu ostatnich lat. Castorama współpracuje z Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko oraz MB Recycling, dzięki czemu zebrane elektrośmieci są bezpiecznie przetwarzane lub poddane procesom recyklingu. Z każdą nową edycją akcji rośnie liczba zebranego sprzętu elektronicznego oraz liczba rozdanych roślin. Tylko podczas ostatniej, marcowej edycji klienci Castoramy przekazali ponad 570 ton elektrośmieci i zostali obdarowani 350 tys. wiosennych bratków, co przyczyniło się do upiększenia tysięcy ogrodów i balkonów w Polsce.