Kampanie marketingowe, które dotychczas były głównym elementem promocji marki, mają rosnącego w siłę konkurenta – działania CSR. Jak wynika z badania „Technology Sustainability Survey", przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte w Polsce i Niemczech, zrównoważone zarządzanie stało się imperatywem dla firm z sektora technologicznego w Polsce. Czynniki ESG, a więc dotyczące środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego, zyskują na znaczeniu w przypadku 94 proc. pytanych firm. Branża technologiczna dąży do harmonizacji działalności biznesowej z wartościami społecznymi i kwestiami ekologicznymi. Motywacją do tego są przede wszystkim bodźce finansowe – 19 proc. firm wskazywało zapotrzebowanie obecnych klientów na zrównoważone produkty lub usługi, a 16 proc. na redukcję kosztów operacyjnych.
– Konsekwentne działanie z uwzględnieniem czynników ESG pozwala firmom technologicznym obniżyć koszty operacyjne, zwiększyć marże, pozyskiwać dodatkowe udziały w rynku, a nawet całkiem nowe rynki. Ma także pozytywny wpływ na reputację przedsiębiorstwa i utrzymanie pracowników – mówi Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte.
Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce" wynika, że ponad połowa e-konsumentów, wybierając sklep internetowy, bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wyniki badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie pokazują, że e-konsumenci chętniej kupują w sklepie internetowym, który minimalizuje swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Aż 71 proc. Polaków kupujących w sieci deklaruje, że odnotowuje fakt, czy przesyłka, jaką otrzymują, jest zapakowana w sposób ekologiczny, a 49 proc. dopłaciłoby za takie rozwiązanie.
– Dla dla e-konsumentów ważne jest, by sklep internetowy czy marketplace działał odpowiedzialnie społecznie i zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.