Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Chociaż Sąd Najwyższy już kilka lat temu orzekł, że nieudostępnienie klientowi toalety może naruszyć jego dobra osobiste, nadal zdarza się, że banki takiego dostępu odmawiają.

Aktualizacja: 27.03.2020 12:31 Publikacja: 27.03.2020 12:05

Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

dgk

W jednym z takich przypadków interweniuje Rzecznik Praw Obywatelskich. W artykule „Nowego Tygodnia" pt. „Kasę przyjmą, do łazienki nie wpuszczą" poinformowano  o niewpuszczeniu 28 lutego 2020 r. klientki do toalety w oddziale jednego z dużych banków w Chełmie.

- Właściwa obsługa osób korzystających z usług bankowych to nie tylko sprawa z zakresu prawa konsumenckiego. Wiąże się także z zagwarantowaną w Konstytucji przyrodzoną, a niezbywalną godnością każdego człowieka - przypomina RPO.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo