Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Chociaż Sąd Najwyższy już kilka lat temu orzekł, że nieudostępnienie klientowi toalety może naruszyć jego dobra osobiste, nadal zdarza się, że banki takiego dostępu odmawiają.

Aktualizacja: 27.03.2020 12:31 Publikacja: 27.03.2020 12:05

Banki wciąż odmawiają klientom dostępu do toalety

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

dgk

W jednym z takich przypadków interweniuje Rzecznik Praw Obywatelskich. W artykule „Nowego Tygodnia" pt. „Kasę przyjmą, do łazienki nie wpuszczą" poinformowano  o niewpuszczeniu 28 lutego 2020 r. klientki do toalety w oddziale jednego z dużych banków w Chełmie.

- Właściwa obsługa osób korzystających z usług bankowych to nie tylko sprawa z zakresu prawa konsumenckiego. Wiąże się także z zagwarantowaną w Konstytucji przyrodzoną, a niezbywalną godnością każdego człowieka - przypomina RPO.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok