Z najnowszych danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty supermarketów wzrosną średnio 13,8 proc. - To znacznie więcej niż cały rynek, który w tym roku ma zyskać jedynie 3,9 proc. - podają analitycy z firmy.
W tym roku Polacy w supermarketach wydadzą już 7,5 mld euro i to trzeci co do wielkości segment rynku. Większy nawet niż dyskonty i tylko nieznacznie ustępujący hipermarketom.
Standardowy supermarket ma od ok 2 do maksymalnie 2,5 tys. mkw. Wystarczająco, aby móc w nim znaleźć wszystkie poszukiwane produkty. Jednocześnie nie za dużo, a skompletowanie listy zakupowej nie wymaga gonitwy po ogromnej hali sprzedażowej. - Mimo cen, które wcale nie są najniższe na rynku mamy stałych klientów, ceniących atmosferę i brak wielkich kolejek - przyznaje prezes jednej z sieci.
W Polsce według danych Euromonitora jest już ponad 2 tys. sklepów w tym formacie - w tym roku ich liczba ma wzrosnąć o ponad 120 nowych.
To też najbardziej zróżnicowany obok tradycyjnego handlu segment rynku. Supermarkety otwierają bowiem firmy polskie jak Piotr i Paweł, Alma, Bomi czy Eko Holding. Od kilku lat w segmencie działają też zagraniczne firmy handlowe jak Tesco, Carrefour, Auchan z siecią Simply Market. Umacnia się w nim także E.Leclerc, który kupił sieć supermarketów Billa. - Budujemy nowe sklepy w małych miejscowościach i w metropoliach, wszędzie tam, gdzie nadal są klienci z utrudnionym dostępem do nowoczesnego handlu – mówi Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.