Firma uczestniczy w wartym 10 mld zł przetargu na helikoptery dla polskiej armii (wojsko chce kupić 70 maszyn). Wiosną zmierzy się w konkursie z innymi śmigłowcowymi potęgami: włosko - brytyjską AgustaWestland i amerykańską – Sikorsky Aircraft.
Francusko niemiecka korporacja śmigłowcowa nie powinna narzekać na zeszłoroczne wyniki sprzedaży. W 2012 r. Eurocopter dostarczył cywilnym i wojskowym klientom 475 helikopterów i zebrał zlecenia na dostawy kolejnych 469 śmigłowców za 5,4 mld euro.
Lutz Bertling, szef spółki potwierdza zmianę strategii: Eurocopter nie ogranicza się już wyłącznie do produkcji śmigłowców ale dostarcza sprzęt i kompleksowe usługi umożliwiające wykonanie konkretnych zadań i długofalowych helikopterowych misji. To dlatego usługi i programy wsparcia dla klientów w minionym roku odpowiadały już za 42 procent obrotów i rosną.
Śmigłowce dla NATO
Głównymi osiągnięciami firmy Eurocopter w 2012 r. było udane wprowadzenie na rynek nowych wersji śmigłowców EC130 i EC145 a także decyzja o produkcji oraz pierwsze zamówienia na nowe śmigłowce Super Puma, oraz oblot pierwszego seryjnego helikoptera EC175. Na amerykańskim rynku firma zaprezentowała demonstracyjną wersję hybrydowego statku powietrznego X3.
W sektorze wojskowym w 2012 r. ważniejszym wydarzeniem było dostarczenie armiom Francji i Belgii pierwszych certyfikowanych śmigłowców transportu taktycznego NH90 oraz przekazanie marynarkom wojennym Holandii i Francji pierwszych specjalistycznych śmigłowców morskich z rodziny NH90. Eurocopter potwierdza, że kolejne śmigłowce Tiger wzmocnią wkrótce niemiecki kontyngent w Afganistanie. Siły niemieckie otrzymały również helikoptery NH90 w wersji ewakuacji medycznej.