Aktualizacja: 10.03.2025 02:13 Publikacja: 02.12.2024 04:19
E-konsumenci zaczęli oszczędzać – szukają tańszych zamienników. Popyt na zakupy online z końcem roku jednak rośnie, a branża kurierska oczekuje kolejnego rekordowego szczytu paczkowego
Foto: 386278318
Końcówka roku to w sektorze KEP (kurier, ekspres, paczka) tradycyjnie najlepszy okres – związany ze świątecznymi zakupami wzrost popytu na usługi operatorów paczkowych wyraźnie podkręca wyniki branży. Liczba przesyłek znacząco rośnie, a dotychczasowe doświadczenia z tego rynku pokazują, że właściwie co roku, dzięki wzrostom w e-commerce, tzw. szczyt paczkowy generuje rekordowe wyniki w KEP.
W br. może być jednak inaczej. Choć eksperci nie spodziewają się spadków, to liczą się z tym, że dynamika będzie słabsza. Czy tym razem kurierzy mogą zatem zapomnieć o rekordowym „peaku”?
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Za ok. 50 mln zł resort obrony zakupił 96 pojazdów rozpoznawczych Tarantula. Dostawy mają się zakończyć w 2027 r.
Podczas Szczytu Rady Europejskiej w Brukseli omawiano wsparcie dla Ukrainy i przyszłość europejskiego przemysłu obronnego.Decyzje zostały zablokowane przez Viktora Orbana. Stany Zjednoczone tymczasowo zawieszają cła na import z Meksyku i Kanady, a Francja przygotowuje alternatywę dla systemu Starlink, który może przestać działać na Ukrainie. Tymczasem Chiny apelują do USA o zakończenie wojny handlowej.
Do końca marca ma być wybrany zagraniczny podmiot, z którym państwowa zbrojeniówka będzie produkować amunicję artyleryjską. Jednak coraz częściej słychać o zmianach w zarządzie.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Jeśli na zasadzie retorsji, wobec decyzji (Donalda) Trumpa, cłami zostaną obłożone auta z USA, to pojazdy firm europejskich sprzedawane w Europie, ale produkowane w USA, mogą kosztować więcej - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Unijna dyrektywa nakładająca na platformy internetowe obowiązek uregulowania funkcjonowania kurierów – prawdopodobnie na umowę o pracę – będzie oznaczać ogromny wzrost kosztów. Nie tylko dla e-sklepów.
Słabe wynik poczt narodowych zmuszają polityków do odpowiedzi na pytanie co dalej z ich losem. Kto dokona konsolidacji europejskiego runku KEP?
Pytanie zadają sobie operatorzy i rządy wielu państw. Znika rynek listowy, zaś nie wszyscy zadbali o zdobycie udziałów w segmencie paczkowym.
W kraju nie mamy już dużych firm KEP, które samodzielnie mogłyby się łączyć. Jeśli coś miałoby się zadziać, to raczej na skalę międzynarodową – europejską, a może nawet światową – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Boom na paczki w Polsce sprawił, że działalność w tej branży prowadzi już niemal 10 tys. firm, a to oznacza, że od 2010 r. ich liczba wzrosła aż czterokrotnie – wynika z danych Dun & Bradstreet przygotowanych dla „Rzeczpospolitej”.
Amerykańscy giganci logistyczni zmniejszają uzależnienie od Amazona, wskazując na niską dochodowość tych usług. Większym problemem może jednak być niska jakość obsługi, która nie pozwala na podniesienie cen.
InPost Group nie zwalnia tempa i zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 miliarda funtów.
Międzynarodowy e-handel napędza rynek magazynowy w Polsce. Duży potencjał ma także handel rzeczami używanymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas