James Herman: O relacjach z firmami outsourcingowymi zawsze myślałem w kategorii partnerstwa

Zawsze starałem się wybierać takie firmy outsourcingowe, których głównym celem jest realizacja misji, a nie te, którym zależało jedynie na zysku – mówi James Herman, były konsul generalny w Konsulacie Generalnym USA we Frankfurcie.

Publikacja: 15.03.2024 03:00

James Herman: O relacjach z firmami outsourcingowymi zawsze myślałem w kategorii partnerstwa

Foto: Christian Kamień

28 lat pracy w służbie dyplomatycznej USA to jednocześnie setki wydarzeń na świecie, które – w różny sposób – odcisnęły swoje piętno na dyplomacji. Wojny, kryzysy gospodarcze, migracyjne. Które wydarzenia na przestrzeni tych niespełna 30 lat miały pana zdaniem największy wpływ na dyplomację Ameryki?

Byłem urzędnikiem konsularnym rządu Stanów Zjednoczonych od 1992 do 2019 r. Obecny sposób pracy konsulatów był wręcz niewyobrażalny na początku lat 90., kiedy to większość operacji wykonywano w formie papierowej, a kontakty z centralą nie były zbyt częste. W większości placówek konsularnych nie było systemu rezerwacji wizyt i obsługiwano wszystkich, którzy pojawili się w danym dniu. Procedury kontrolne przeprowadzano ręcznie „na zapleczu”, a wiza była po prostu pieczątką w paszporcie.

Pozostało 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gotowi na karierę w polskim biznesie?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Kolejny miliard w zamówieniach dla polskiej zbrojeniówki. HSW z kontraktem
Biznes
Rusza aukcja 5G 2.0. UKE mocno tnie cenę wywoławczą
Biznes
Pieniądze przeznaczone dla Intela zostaną skierowane do zbrojeniówki?
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na ochronę zdrowia, więcej świadczeń, ale też dłuższe kolejki
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni