Wybory nieznacznie wesprą wydatki na uliczne kampanie

O 5,6 proc. więcej niż przed rokiem wydano w Polsce na reklamę zewnętrzną. W segmencie tym umocnił się AMS należący do Agory – uważają analitycy.

Publikacja: 16.05.2023 03:00

Wybory nieznacznie wesprą wydatki na uliczne kampanie

Foto: Adobe Stock

Około 116 mln zł, o 5,6 proc. więcej niż przed rokiem, wyniosły w Polsce wydatki na reklamę zewnętrzną (ang. out of home, OOH) – szacują Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i dom mediowy Starcom (należy do Publicis Groupe).

Ten segment rynku reklamy notował wzrost głównie za sprawą podwyżek cen i popytu na nośniki cyfrowe: przyniosły one w I kw. br. 27,9 mln zł, o 57,4 proc. więcej niż rok temu. Natomiast tradycyjne billboardy zarabiają najwięcej, ale tracą: w minionym kwartale wydano na nie niecałe 81 mln zł (spadek o 6,5 proc.). Trzeci filar OOH – reklama w środkach transportu – odpowiada za 7,2 mln zł (wzrost o prawie 28 proc.).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem