Około 116 mln zł, o 5,6 proc. więcej niż przed rokiem, wyniosły w Polsce wydatki na reklamę zewnętrzną (ang. out of home, OOH) – szacują Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i dom mediowy Starcom (należy do Publicis Groupe).
Ten segment rynku reklamy notował wzrost głównie za sprawą podwyżek cen i popytu na nośniki cyfrowe: przyniosły one w I kw. br. 27,9 mln zł, o 57,4 proc. więcej niż rok temu. Natomiast tradycyjne billboardy zarabiają najwięcej, ale tracą: w minionym kwartale wydano na nie niecałe 81 mln zł (spadek o 6,5 proc.). Trzeci filar OOH – reklama w środkach transportu – odpowiada za 7,2 mln zł (wzrost o prawie 28 proc.).
IGRZ i Starcom spodziewają się, że w całym 2023 r. wydatki na reklamę zewnętrzną urosną w jednocyfrowym tempie. Nieznacznie pozytywnie wpłynąć mają na jego wartość wydatki na kampanie polityczne wspierające kandydatów do parlamentu.
Do kategorii najczęściej widocznych na nośnikach OOH należały – podobnie jak rok temu – handel, kampanie społeczne oraz telekomunikacja.
Spośród krajowych spółek giełdowych największą ekspozycję na rynek reklamy zewnętrznej ma Agora. Należy do niej AMS, którego grupa spółek wypracowała 159 mln zł przychodu.